09/09/2015

La URV coordina un seminari internacional sobre formació doctoral a Colòmbia

Acadèmics, gestors i responsables de programes de formació doctoral de deu països llatinoamericans es reuneixen aquesta setmana a la Universidad del Valle (Cali, Colòmbia), per examinar formes alternatives de potenciar la direcció de tesis doctorals i compartir experiències institucionals. L’equip responsable de la coordinació del seminari està integrat per professors de la URV, on s’organitzen des del 2012 tallers de supervisió del doctorat

Una imatge dels representants de la Universitat Rovira i Virgili, la Universidad del Valle i l’Asociación Universitaria Iberoamericana de Postgrado - AUIP.

Un total de 35 representants l’Argentina, Bolívia, Colòmbia, Costa Rica, Equador, Mèxic, Panamà, Perú, República Dominicana i Uruguai estan compartint, des de dilluns, 7 de setembre  i fins aquest dimecres, experiències institucionals en processos d’optimització de tesis. L’objectiu del seminari internacional és el de valorar formes alternatives de potenciar la direcció d’una tesis doctoral i compartir i intercanviar experiències institucionals en processos d’optimització de la tesis doctoral.

supervisió_doctorat_Colòmbia

L’esdeveniment es du a terme per una iniciativa de cooperació acadèmica internacional entre la Universitat Rovira i Virgili, la Universidad del Valle i l’Asociación Universitaria Iberoamericana de Postgrado – AUIP. L’equip acadèmic responsable de la coordinació del seminari  l’integren Francesc Díaz, director de l’Escola de Postgrau i Doctorat; Mar Figueras, cap de servei de l’Escola de Postgrau i Doctorat; Joan Josep Carvajal, vicedegà de la Facultat de Química i Ercilia García, catedràtica de Gestió d’Empresa. Des de l’any 2012 la Universitat ha participat en iniciatives per formar els supervisors del doctorat.

El “Seminari-Taller Itinerant Internacional sobre Formació de Doctors i Investigadors: Optimització de la Tesis Doctoral”, es realitza aquesta segona setmana de setembre i l’any vinent es faran tres edicions més a l’Argentina, a Mèxic i a Perú. El seminari-taller, en la seva primera edició fora de la Unió Europea, busca propiciar una reflexió col·lectiva sobre les pràctiques de gestió i direcció d’una tesis doctoral als països que integren  la Comunitat Iberoamericana de Nacions.