19/01/2022

La URV destina 80.000 euros per incentivar que la recerca arribi al mercat

El programa Research to Business que convoca la Fundació URV en col·laboració amb el Consell Social i el Vicerectorat d’Innovació i Transferència del Coneixement de la URV, ofereix suport a la comunitat investigadora per impulsar iniciatives que afavoreixen la comercialització de coneixements i tecnologies

Set iniciatives d’investigadores i investigadors de la Universitat Rovira i Virgili poden rebre un dels ajuts del programa Reseach to Business que convoca la Fundació URV, a través de la seva unitat de valorització, per impulsar l’arribada a mercat de coneixements i tecnologies desenvolupades a la Universitat. Els ajuts consistiran en dos premis de 15.000 euros i cinc de 10.000 euros pels projectes més ben valorats,.

Amb el finançament del programa, el personal investigador pot preparar la comercialització d’idees basades en la recerca i dur a terme investigacions aplicades que donin suport a la comercialització. L’objectiu principal és la preparació de la comercialització, no la investigació de la idea.

Fins al 23 de febrer els investigadors i investigadores de la URV podran presentar la seva proposta a la convocatòria. La participació al programa donarà l’oportunitat de formar-se en una sessió que s’impartirà el proper 1 de febrer, on podran millorar les seves propostes per tal d’enfocar correctament la transferència al mercat de les seves tecnologies. La resolució dels ajuts serà el 28 de març.

Aquests ajuts van néixer fa 16 anys per promoure la protecció dels resultats de les investigacions per la seva comercialització i explotació. Tenen també l’objectiu d’incentivar la creació d’empreses spin‐off en el marc de la URV. En l’edició 2022 s’ha duplicat l’aportació econòmica tant del Consell Social com del Vicerectorat d’Innovació i Transferència de Coneixement per tal d’oferir 80.000 euros en ajuts.