03/12/2021

La URV dona la benvinguda als 29 doctorands del programa MFP-COFUND provinents de 14 països

Estan adscrits a deu departaments i involucren 53 professors de la URV, entre supervisors i cosupervisors de tesi doctoral. Han estat seleccionats entre 749 sol·licitants

Els nous doctorands COFUND són vint homes i nou dones provinents de 15 països d’arreu del món: Bangladesh, Brasil, Colòmbia, Eslovènia, França, Ghana, Grècia, Índia, Iran, Itàlia, Kènia, Nepal, Pakistan, Regne Unit i Veneçuela. Els investigadors han estat seleccionats a la convocatòria de l’any 2020, d’entre un total de 749 sol·licitants.

Gaudiran d’un contracte de fins a tres anys, durant els quals treballaran en la seva tesi doctoral, rebran una formació multidisciplinària i intersectorial i podran realitzar estades de recerca internacionals tant en universitats i centres de recerca, com en empreses i institucions. Els nous investigadors estan adscrits a 10 departaments diferents de la URV i involucren 53 professors de la URV, entre supervisors i cosupervisors de tesis doctorals.

Josep Ribalta, vicerector de formació doctoral i director de l’Escola de Doctorat, durant l’acte de benvinguda als nous doctorands i doctorandes.

Aquests 29 nous investigadors se sumen als 45 doctorands de les anteriors convocatòries Martí i Franquès COFUND dels anys 2017 i 2018, 15 dels quals ja han defensat les seves tesis doctorals. En aquests moments s’està duent a terme el procés de l’avaluació de candidats de la convocatòria de l’any 2021, els 21 guanyadors s’incorporaran a la URV a partir de gener de 2022. Així, en total, el programa MFP COFUND haurà contractat un total de 95 investigadors predoctorals al llarg de les seves quatre edicions.

El projecte MFP-COFUND està cofinançat pel programa Horitzó 2020 de la Comissió Europea, sota el paraigües de les Accions Marie Skłodowska-Curie, que aporta quatre milions d’euros al programa, i la URV, que hi destina quatre milions d’euros més per poder contractar els investigadors. Aquest projecte s’ha gestionat a través de la Unitat de Suport a les Propostes Internacionals de Recerca (USPIR), cofinançada amb fons de l’Agència Estatal d’Investigació a través de la convocatòria “Redes y Gestores 2019”, i al suport de la Diputació de Tarragona.

Aquest dimecres es va celebrar l’acte de benvinguda d’aquests doctorands i doctorandes de la convocatòria 2020 del programa Martí i Franquès COFUND. L’acte va comptar amb la participació de Francesc Díaz, vicerector de recerca i planificació científica, Josep Ribalta, vicerector de formació doctoral i director de l’Escola de Doctorat, Ignasi Salvadó, director de l’àmbit de recerca i innovació, Briggita Bosze, project officer de l’Agència Executiva de Recerca de la Comissió Europea, Oana Moldovan i Paloma Ponton, gestora i tècnica del projecte MFP-COFUND i María José Rodríguez, en nom de l’Escola de Doctorat.