13/10/2022

La URV es manté en la posició 601-800 del món al rànquing “Times Higher Education”

És la quarta universitat pública catalana que apareix en aquesta classificació, que ha avaluat les 1.799 millors universitats del món

“Times Higher Education” (THE) ha presentat aquest dimecres, 12 d’octubre, els resultats del World University Rankings 2023 que avalua les 1.799 millors universitats del món, 137 més que l’any passat. En aquesta edició del rànquing, la URV es manté en l’interval 601-800 de la llista.

La millor puntuació es troba de nou en les citacions -l’impacte de les publicacions dels investigadors- en què ha obtingut 61,5 punts. Aquí s’examina la influència de les investigacions calculant els cops que el treball publicat d’una universitat és citat pels altres investigadors, a nivell mundial.

La URV se situa a l’onzè lloc de les 55 universitats públiques i privades que hi apareixen, posició que comparteix amb altres tres de universitats. Entre aquestes, és la setena universitat pública de l’Estat i la quarta catalana. Tres universitats públiques catalanes encapçalen la llista de les millors universitats de l’Estat: la Universitat de Barcelona (182), la Universitat Autònoma de Barcelona (183) i la Universitat Pompeu Fabra (186). La URV és la cinquena universitat pública catalana.

L’edició 2023 del rànquing mostra, de nou, el domini de les universitats britàniques i nord-americanes. Les cinc primeres posicions del món les ocupen les universitats d’Oxford, Harvard, Cambridge, Stanford i l’Institut de Tecnologia de Massachusetts (MIT).