04/07/2022

La URV es manté en tercera posició de l’U-Ranking d’universitats de l’Estat espanyol

La Universitat Rovira i Virgili es manté des del 2020 en la tercera posició de l’U-Ranking, una classificació que avalua 72 universitats de l’Estat espanyol (48 públiques i 24 privades) per la seva mitjana en els 12 indicadors de rendiment en docència, investigació i innovació.

El tercer lloc de l’edició de 2022 és compartit amb la Universidad Autónoma de Madrid, la Universitat de Barcelona, la Universidad Politécnica de Madrid, la Universidad de Navarra i la Universidad de Cantabria, i per darrere de la Universitat Politècnica de Catalunya -que encapçala el rànquing- la Universitat Pompeu Fabra, la Universidad Carlos III, la Universitat Politècnica de València i la Universitat Autònoma de Barcelona, que ocupen les dues primeres posicions.

Per activitats, la URV està en tercer lloc en recerca i innovació, i es col·loca entre les sis universitats més ben valorades de l’Estat espanyol segons aquesta classificació. En aquest aspecte, la URV supera la mitjana espanyola en els 9 indicadors de recerca i innovació que s’han avaluat, com per exemple el volum de recursos públics competitius o els fons de recerca europeus.

Pel que fa a la docència, també se situa en tercer lloc i està per sobre de la mitjana de les universitats de l’Estat en quatre aspectes: la nota de tall, el percentatge d’estudiants estrangers, la taxa d’èxit i la taxa d’avaluació.

Primera universitat en formació de postgrau d’Arts i Humanitats i Arquitectura i Enginyeria

L’informe U-Ranking 2022 ofereix un rànquing de la formació de postgrau (màster i doctorat) a partir de 12 indicadors que avaluen les universitats en els àmbits del procés formatiu, qualitat, internacionalització i inserció laboral de les titulacions de postgrau. Aquesta classificació s’ofereix per branques d’ensenyament.

La posició de la URV és destacable especialment en dues branques d’ensenyaments: Arts i Humanitats, en la qual la Universitat ocupa en solitari el primer lloc, i Arquitectura i Enginyeria, que comparteix la primera posició amb dues universitats públiques i tres de privades. pel que fa a les Ciències, se situa en segona posició.