29/09/2017

La URV i el Col·legi mexicà de Jalisco col·laboren en mobilitat de personal docent i investigador

El grup de recerca de la URV Ideologies i Societat en la Catalunya Contemporània impulsa accions conjuntes de mobilitat i activitats acadèmiques en els anys 2017 i 2018

Javier Hurtado, del Colegio de Jalisco, acompanyat de la vicerectora de la URV Mar Gutiérrez-Colón.

La col·laboració entre el Colegio de Jalisco (ELCOLJAL, Mèxic) i la URV, vigent des de 2014 a través d’un conveni marc, s’ha ampliat avui amb la signatura d’un conveni específic de col·laboració que preveu la mobilitat d’investigadors i la realització d’activitats acadèmiques conjuntes durant dos anys. El Colegio és una prestigiosa institució d’investigació i postgrau  situada a Zapopán (estat de Jalisco).

Així, la primera activitat acadèmica d’intercanvi prevista es realitzarà els propers dies 5 i 6 d’octubre al campus Catalunya, amb el seminari organitzat pel grup Ideologies i Societat en la Catalunya Contemporània (ISOCAC) Exilis Catalans Contemporanis. Hi participaran els investigadors del Colegio de Jalisco Josep Maria Murià i Angélica Peregrina, que pronunciaran conferències obertes al públic i mantindran trobades amb estudiants de postgrau. En contrapartida, es preveu el desplaçament al Colegio de Jalisco durant el 2018 de Montserrat Duch, investigadora principal de l’ISOCAC (Departament d’Història i Història de l’Art), i la professora Montserrat Palau (Departament de Filologia Catalana), per participar en tallers de recerca per a acadèmics i estudiants de doctorat en matèria de ciències socials i humanes, a més d’altres conferències i activitats. La relació entre els investigadors en Història Contemporània d’ECOLJAL i de la URV va començar l’any 2012 i va continuar en anys posteriors, participant en diferents seminaris i en publicacions.

El conveni l’han signat Javier Hurtado, president de la Junta de Govern del Colegio de Jalisco, i amb anterioritat el rector de la URV. Josep Anton Ferré. També s’ha signat una adenda per a la renovació del conveni marc que uneix les dues institucions. A l’acte, que ha comptat amb la presència de la vicerectora d’Internacionalització Mar Gutiérrez-Colón i de Montserrat Duch, el representant mexicà ha manifestat la voluntat d’ampliar les àrees de col·laboració entre ambdues institucions universitàries.