02/01/2019

La URV i MAXAM col·laboraran per crear llocs de treball a la indústria química

Oberta la convocatòria de beques MAXAM dirigides a estudiants del Màster d'Enginyeria Química

La Universitat Rovira i Virgili (URV) i MAXAM, companyia tecnològica global present a Tarragona a través de NITRICOMAX, han signat un acord de col·laboració pel qual les dues entitats es comprometen a fomentar l’intercanvi d’experiències i coneixements. Com a punt fonamental de l’acord, la URV entrarà a formar part del programa de beques MAXAM Scholarship Program, organitzat per la Direcció de Tecnologia de la companyia i dirigit a alumnes del Màster d’Enginyeria Química.

Els alumnes de l’Escola Tècnica d’Enginyeria Química (ETSEQ) de la URV que ho desitgin poden optar a participar en aquest programa, que té com a principal objectiu facilitar la seva incorporació a la vida professional. Durant 6 mesos, els estudiants realitzen al mateix temps les pràctiques d’empresa i el treball fi de màster, tutoritzat per un professional de la companyia. La convocatòria per a la novena Edició del Programa estarà oberta fins al dia 15 de gener de el 2019.

“Els enginyers de processos treballaran en col·laboració amb professionals de MAXAM en projectes amb gran aplicació pràctica en matèria de qualitat, medi ambient i seguretat. En edicions anteriors del programa, el 80% dels alumnes s’han incorporat després amb nosaltres; i molts d’ells han tingut com a primer repte professional la materialització del seu treball de fi de màster (TFM). De fet, diversos dels professionals de la plantilla de NITRICOMAX són antics alumnes del programa “, explica César Valero, director de la Planta de MAXAM a Tarragona.

L’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ) té com a missió la formació integral dels seus alumnes, que inclou no només la competència tècnica, sinó també la capacitat professional, que es concreta a través de la formació específica en lideratge, treball en equip , iniciativa i innovació. El màster d’Enginyeria Química (MEQ), impartit totalment en anglès, planteja la realització d’una estada de fins a sis mesos en la indústria per a la realització d’un TFM basat en un projecte industrial real i concret.

La iniciativa d’MAXAM encaixa perfectament en el disseny d’aquest màster i, per tant, estudiants del MEQ podran gaudir de l’oportunitat que ofereix a través del seu Scholarship Program. D’aquesta manera, MAXAM entra a formar part del grup d’empreses del programa Work Experience de l’ETSEQ en el si del qual els 30 estudiants del màster realitzen aquest tipus d’estades professionalitzadores a les indústries del sector químic, no només en l’important polígon petroquímic de Tarragona, sinó en altres indústries europees i mundials. El màster d’Enginyeria Química de l’ETSEQ és una plataforma perfecta per a obtenir una formació de primera línia internacional que permeti l’accés al món professional i, amb això, al creixement econòmic del país.

MAXAM Scholarship Program ha estat pioner a Espanya, per la seva aproximació i metodologia, promovent valors empresarials com l’esforç, el compromís, la seguretat, el treball en equip, la col·laboració i l’ajuda entre professionals.

El programa respon al compromís de la companyia amb la introducció dels joves titulats a la vida professional. Per a això, aposta per una formació integral, que combina la capacitació tècnica amb la formació en valors. Així, abasta tres línies fonamentals: component humanístic, centrat en l’educació en valors professionals com ara el treball en equip i la presa ètica de decisions; component tècnic, que s’articula al voltant del TFM dels alumnes; i component experiencial, que amplia el seu coneixement tècnic. Els alumnes viuen de primera mà el dia a dia de l’empresa, tant a les oficines centrals com a les instal·lacions productives, podent visitar diverses de les més de 80 plantes que la companyia té a tot el món.

Adquirida per MAXAM l’any 2013, la planta de NITRICOMAX està present a Tarragona des de fa més de 40 anys. La seva activitat se centra en la producció d’àcid nítric, una matèria primera fonamental per al desenvolupament i progrés econòmic de la societat.

A més de en l’elaboració de materials energètics, l’àcid nítric s’empra, per exemple, en la indústria alimentària, en la indústria electrònica, en la fabricació de medicaments, en la producció de colorants i additius, en la producció d’adobs i fertilitzants i en el gravat artístic.