14/10/2014

La URV intensifica la col·laboració amb universitats xineses

25 estudiants de University of International Studies of Zhejiang estudien a la URV, estudiants de Shenzen Politecnic University fan un Study Abroad d'un semestre i s'ha iniciat la col·laboració amb Hebei Foreign Studies University.

Ran Ji

Sub text

25 joves de University of International Studies of Zhejiang han iniciat el Curs universitari de Llengua espanyola a la URV, que forma part d’un programa acadèmic conjunt. Els estudiants segueixen els dos primers cursos a la universitat d’origen, i després cursen un o dos anys acadèmics a la Universitat en dos possibles itineraris: Llengua Espanyola i Cultura o Llengua Espanyola i Empresa.

Precisament una delegació d’aquest universitat, encapçalada pel seu secretari general Yao Chengrong, va visitar la URV el dia 8 d’octubre. Al campus Catalunya es va reunir amb els seus alumnes, que per primer any estudien a la URV, i van conèixer el Centre d’Estudis Hispànics, dirigit per la catedràtica de Llengua Espanyola Esther Forgas. A la Facultat d’Enologia, el degà Joan Miquel Canals els va presentar el centre i van participar en un tast de vins. Al Rectorat els van rebre el rector Josep Anton Ferré i altres càrrecs acadèmics, i es va signar un conveni específic de col·laboració amb la Universitat que confirma el programa acadèmic conjunt.

Koala
Llegenda de la foto

Una delegació de Hebei Foreign Studies University, encapçalada pel seu rector Jianznong Sun, es va desplaçar a la Tarragona el dia 2 d’octubre. Van ser rebuts al Centre d’Estudis Hispànics, van fer un tomb per la ciutat i van desplaçar-se al Rectorat, on les dues universitats, representades pels seus rectors, es van comprometre en un conveni marc de col·laboració científica, docent, tècnica i administrativa. Es vol impulsar l’intercanvi de personal, especialment dels estudiants, i col·laborar en programes d’àmbit científic, entre moltes altres possibilitats.

També estudiants de Shenzen Politecnic University realitzen enguany un Study Abroad a la URV. Van arribar al setembre i fan un estada d’un semestre a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria, per seguir el Grau d’Enginyeria Electrònica. El dia 8 d’octubre, la vicerectora d’Internacionalització Mar Gutiérrez-Colon va rebre els joves xinesos. L’any passat, el president del centre xinès va visitar la URV, per fomentar el coneixement mutu entre les dues universitats i fomentar la mobilitat del personal.

La URV també va acollir, en el curs passat, estudiants de les universitats de Dalian, Nanjing, Beijing, Binhai, Tranjin i Changzhou.