04/03/2016

La URV, la UNED i la UOC fan un reconeixement públic a l’escriptor i pedagog Manuel Pérez Bonfill

Les tres universitats amb representació al territori ebrenc han fet el dijous, 3 de març un acte públic de reconeixement a aquest intel·lectual, poeta, director teatral, cronista de la cultura catalana i professor d'institut, al campus Terres de l'Ebre de la URV. En el seu 90è aniversari, a Tortosa se celebra l'Any Manel Pérez Bonfill

Manuel Pérez Bonfill, durant l'homenatge.

La Universitat Rovira i Virgili al campus Terres de l’Ebre, el centre associat de la Universitat Nacional d’Educació a Distància a Tortosa (UNED) i la seu territorial de la Universitat Oberta de Catalunya han estat els organitzadors de l’acte.

Ha tingut lloc a l’Aula Magna del campus, i hi han intervingut els tres representants dels centres universitaris: el director del campus ebrenc de la URV Azael Fabregat; el director del centre associat de la UNED a Tortosa, Josep Maria Franquet; i la delegada territorial de la UOC, Teresa Nielles, que han signat un manifest consensuat per les tres universitats i la Comissió organitzadora de l’any Pérez Bonfill. Un manifest, llegit per la coordinadora de l’Antena Cultural Tortosa de la URV, Núria Gil, que destaca de l’escriptor tortosí el seu “ampli bagatge en l’àmbit de la docència” i “la seua abnegada tasca docent en l’àmbit teatral que ha deixat una llarga petjada en diverses generacions d’estudiants de l’institut de batxillerat on va treballar durant quatre dècades. El seu mestratge ha contribuït enormement a promoure nombroses futures i brillants carreres artístiques”. Es tracta del reconeixement a “tota una vida dedicada a promoure la llengua i la cultura catalanes” des de la docència i les lletres “conreades a un altíssim nivell.”

Un moment de l'acte d'homenatge a Manuel Pérez Bonfill.
Un moment de l’acte d’homenatge a Manuel Pérez Bonfill.

“Per a mi és especialment emotiu estar aquí i fer un homenatge a qui va ser professor meu”, ha assenyalat la delegada territorial de la UOC, Teresa Nielles. “És un acte important que aplega les tres universitats, hauríem de continuar per aquest camí”, ha manifestat el director del centre associat de la UNED, Josep Maria Franquet. “La universitat és una institució d’origen medieval que serveix per resoldre els problemes del segle XXI, i que també està al servei de la cultura i prova d’això són actes com aquest”, ha afirmat el director del campus Terres de l’Ebre, Azael Fabregat. “Felicito la iniciativa que heu tingut de sumar-vos als actes de l’Any Pérez Bonfill”, ha destacat l’alcalde de Tortosa, Ferran Bel, també present a l’acte. “Agraeixo molt cordialment a les direccions de les tres universitats per aquest acte amb què heu volgut honorar-me. A la meua edat un ja no està per grans discursos. Ho sabreu quan hi arribeu. Mentrestant el meu afecte per a tots. A tota la població, alumnes i amics de sempre que hem consta que em segueixen amb molta estima”, ha declarat Manuel Pérez Bonfill.

El seu exalumne Lluís Martín ha estat l’encarregat de fer-li una glossa en la qual ha destacat que a les aules va ser diferent en tot. “Ens va ensenyar sobretot a pensar perquè ningú ho fes per nosaltres. Tothom hauria de tenir un Pérez Bonfill a la seua vida”.

També va hi ha hagut lectura de textos de poesia i prosa a càrrec de Josep Maria Franquet i Pili Ibáñez; i una actuació musical de guitarra i piano, a càrrec de Pau Cardona i Iman Essoussi. I s’ha repartit entre els assistents el llibre de poemes de Pérez Bonfill Giny d’aigua, editat el 2011 per Publicacions URV, dins la col·lecció de llibres que coordina l’Antena Cultural Tortosa de la URV, i que ara s’ha reimprès amb motiu de l’Any Bonfill.