12/04/2016

La URV millora els serveis que ofereix als usuaris que arriben en bicicleta

Noves places de pàrquing per a bicicletes al campus Sescelades i infladors de rodes públics milloren el servei a les persones que arriben en bicicleta a la URV. Al maig tornen els Tallers de Medi Ambient, i la bicicleta també en serà protagonista

parquings u invertida
Noves places de pàrquing al campus Sescelades tipus U invertida.

L’aparcament de bicicletes del campus Sescelades compta aquest curs 2015-16 amb 12 places més, del tipus U invertida, un sistema que millora la seguretat a l’ hora de lligar la bicicleta i redueix el risc de robatori. També  s’ha començat a instal·lar bombes d’ aire a disposició dels ciclistes URV, un sistema per inflar les rodes de manera fàcil i ràpida. Actualment n’hi ha al campus Catalunya i pròximament s’instal·laran a Sescelades.

A partir d’aquest mes d’abril es millora la visualització dels pàrquings amb una nova senyalització. Cada cop són més els usuaris que fan servir la bicicleta com a mitjà de transport per arribar a la Universitat; la demanda d’aparcament ha augmentat aquests últims anys.

Cada cop hi ha més persones que es desplacen en bicicleta als campus.
La bicicleta, protagonista en la propera edició dels tallers de medi ambient

En els tallers de medi ambient 2016 que s’estan preparant per al maig s’hi troben 3 activitats diferents al voltant del món de la bici: el taller de Manteniment Bàsic per aprendre a arreglar petits problemes mecànics quotidians que es pugui tenir; i el taller d’Ergonomia, per millorar la posició a la bicicleta i trobar un pedalar més fàcil i còmode, i també més saludable. Els dos tallers tenen un doble objectiu: millorar l’experiència com a ciclistes i també posar en contacte les persones que venen en bicicleta per compartir experiències i trajectes.

La tercera activitat, com a novetat enguany i en coordinació amb el Servei d’Esports, és la programació d’unes sortides en bicicleta per descobrir les rutes que uneixen els campus universitaris, cercar itineraris segurs i aprendre a circular amb seguretat.

Més informació:

Medi Ambient URV