27/09/2023

La URV premia els millors treballs de recerca de batxillerat i cicles formatius

Sis joves han estat reconeguts en els premis URV-Fòrum Trics en què s'hi van presentar 61 treballs

Una imatge de tots els premiats amb els membres de la taula.

El Fòrum Trics és una activitat d’estímul de la creativitat científica dels estudiants de Batxillerat que té una llarga trajectòria. La Universitat Rovira i Virgili (URV) participa en aquesta iniciativa mitjançant tallers que ajuden a promoure l’esperit científic entre el jovent, i reconeixent els millors treballs de recerca presentats. Per aquest motiu, convoca el premis URV-Fòrum Trics que, per una banda, testimoniïn l’excel·lència del projecte , i, per l’altra, faciliten als estudiants l’inici dels seus estudis a la Universitat Rovira i Virgili.

el lliurament dels premis es va fer a la sala de graus del campus Catalunya.

Aquest dimecres s’han lliurat els premis, als que s’han presentat 61 noies i nois que cursaven batxillerat o un cicle formatiu de grau superior. Ara, tots estudien a la URV i el premi que se’ls entrega és per finançar part de la seva matrícula. El primer premi és de 1.500 euros, el segon de 800 i el tercer, de 500.

En la modalitat d’Humanitats i Ciències Socials els premiats han estat:

• 1r premi: “La triple condemna de la dona presa” de Clàudia Sánchez Sánchez, de l’Institut del Morell
  • 2n premi: “Sexualitat a la tercera edat. El gran tabú del nostre segle”, de Vera Torrente Gutiérrez, de l’Institut Cambrils.
  • 3r premi: “El llegat Pallerola”, d’Arnau Casadó Montané. de l’Escola Puigcerver.

En la modalitat d’Arquitectura, Ciències, Enginyeries i Ciències de la Salut

• 1r premi: “La física als parcs d’atraccions” de Gemma Vilalta Girona, de l’Institut Joan Puig i Ferrater
  • 2n premi,: “Les ciutats del futur”, de Roger García Doncel, de l’Institut Ramon de la Torre.
  • 3r premi: “Vehicles impulsats per energies alternatives”, d’Izan Sánchez Sánchez, de l’Institut del Morell.

El lliurament de premis es va fer a la sala de graus del campus Catalunya i va comptar amb la presència del rector de la URV, Josep Pallarès; la vicerectora de Projectes Docents i Estudiants, Montserrat Pinent; el director dels Serveis Territorials d’Educació, Joan Manel Audí; la directora de l’AEQT, Maria Mas i el director del Centre de Recursos Pedagògics del Tarragonès, Manel Sales.