22/09/2016

La URV, present a la conferència internacional EAIE 2016

Liverpool ha acollit enguany la celebració anual de la conferència de la European Association for International Education (EAIE) del 13 a 16 de setembre. La URV hi ha estat present de manera activa

The Study in Catalonia stand with the Catalan delegates at the EAIE

La URV ha participat un cop més a la trobada de referència entre professionals de l’educació superior internacional. La 28ena edició d’aquesta conferència i mostra (amb més de 200 expositors) ha acollit un total de 5.200 visitants de 80 països, que han pogut seguir les 170 sessions i diversos seminaris organitzats amb temàtiques al voltant de la internacionalització en l’educació superior. A més, prop de 20 esdeveniments han donat l’oportunitat de poder fer networking amb col·legues de tot el món.

També va ser-hi, com en els darrers anys, l’estand “Study in Catalonia” on hi estaven representades totes les universitats del sistema català. L’estand va acollir una recepció amb cava elaborat a la Facultat d’Enologia de la URV per als assistents a la conferència i va rebre la visita del secretari d’Universitats i Recerca de la Generalitat, Arcadi Navarro, que va participar a la sessió “Euroscepticism and internationalised learning: prospects for collaboration among Europe’s Universities”.

Marina Casals, cap del Centre Internacional de la URV, que durant els darrers dos anys ha estat membre del Board d’aquesta associació, ha passat a ser membre del General Council de l’EAIE pels propers 2 anys. A més, durant la conferència va impartir una sessió: “Senior International Officer perspectives: maintaining campus internationalisation despite budget cuts”, on va donar diversos exemples de bones pràctiques d’internacionalització a la Universitat, tot i les retallades pressupostàries dels darrers anys.

L’EAIE és una organització que dóna servei a professionals i acadèmics de l’educació superior a través de formació, conferències i intercanvi d’experiències i coneixements, oferint una plataforma d’intercanvi estratègic que ajudi en el camí cap a la internacionalització de les institucions d’educació superior d’Europa i d’arreu del món.