22/09/2016

Trobada entre institucions d’Educació Superior espanyoles i holandeses a Madrid

Aquest acte tenia com a principal objectiu activar les relacions de cooperació entre les universitats participants a nivell internacional. Hi van assistir 8 universitats holandeses i 19 espanyoles, entre elles la URV. La participació de la Universitat a la conferència EAIE posterior, a la qual hi van assistir algunes d’aquestes universitats holandeses, va servir per continuar el treball conjunt engegat

El SEPIE (Servicio Español Para la Internacionalización de la Educación) i el NUFFIC, el seu homòleg a Holanda, van organitzar el 27 de juny a la Ciutat Financera del Santander a Madrid la Trobada entre Institucions d’Educació Superior espanyoles i holandeses.

Van inaugurar la jornada l’ambaixador d’Holanda, Matthijs van Bonzel; el director del SEPIE, Pablo Martín; el cap del departament de promoció de l’educació holandesa, Han Dommers i el  vicepresident del Banco Santander, director de relacions internacionals i responsable de màrqueting, expansió i impacte social del Santander Universidades.

Hi van participar representants de vuit universitats holandeses, principalment tècnics de les oficines de relacions internacionals: NHL University of Applied Sciences, Fontys International Business School, Hogeschool Inholland Rotterdam, Rijksuniversiteit Groningen, Avans, Erasmus University Rotterdam, Zuyd University of Applied Sciences i University of Twente. Així mateix, també hi van ser presents representats d’un total de 19 universitats espanyoles, entre les quals la Universitat Rovira i Virgili.

Durant la trobada cada universitat va tenir un espai de temps per presentar-se; també es va realitzar una breu presentació sobre el sistema educatiu superior espanyol a càrrec de la Teresa Udaondo (SEPIE), orientada als representants de les universitats holandeses; i a la ponència a càrrec de Han Dommers (NUFFIC) es van discutir les possibles formes de cooperació internacional amb el sistema educatiu holandès.

Durant la segona part de la trobada, es va organitzar una activitat d’Speed Networking/Matchmaking, que va permetre celebrar reunions breus entre representants de les diferents universitats amb l’objectiu de poder explorar possibles formes de col·laboració entre institucions.