11/07/2018

La URV reconeix 42 estudiants de grau i 37 de màster que més han destacat en la seva promoció

Han rebut els premis extraordinaris per haver estat els millors dels seus estudis, finalitzats el curs 2016-17

En total han estat 79 els estudiants que la Universitat Rovira i Virgili ha volgut reconèixer per haver estat els millors dels seus estudis, finalitzats el curs passat. L’acte s’ha celebrat aquest dimecres 11 de juliol, al l’Aula Magna del campus Catalunya i ha comptat amb l’assistència dels docents, de les famílies i dels amics dels 42 estudiants de primer i segon cicle i grau i els 37  estudiants de màster universitari que han recollit el reconeixement.

Un moment de l’acte de lliurament de premis, amb la sala plena dels estudiants reconeguts i de les seves famílies.

Molts dels premiats ha assistit a l’acte per recollir el diploma de Premi Extraordinari de mans de la rectora María José Figueras; del president del Consell Social, Joan Pedrerol; la vicerectora d’Estudiants i Ocupabilitat, Maria Bonet i el vicerector de Programació Acadèmica i Docència, Domènec Puig.

Els premiats van cursar els seus estudis a les facultats de Química, Enologia, Lletres, Medicina i Ciències de la Salut, Ciències de l’Educació i Psicologia, Ciències Jurídiques, Economia i Empresa, Infermeria, i Turisme i Geografia a les escoles Tècnica Superior d’Enginyeria i Tècnica Superior d’Enginyeria Química i als centres adscrits CESDA- Centre d’Estudis Superiors de l’Aviació i l’ Escola Universitària de la Salut i l’Esport.

Aprenentatge i coneixement

Durant l’acte l’enginyera Judit Torrents ha fet la ponència en què ha encoratjat els premiats a pensar en allò que voldrien fer a partir d’ara i els ha animat a aprofitar al màxim tot el que han après, no només a la Universitat, sinó al llarg de la seva vida. Ha pronunciat la  ponència “Aprenentatge profund: quan el coneixement és el motor del canvi”. Ella va rebre també un premi extraordinari a la URV com els que s’han repartit aquest dimecres. Va estudiar enginyeria tècnica i enginyeria informàtica a la URV i posteriorment un màster en enginyeria informàtica en aquesta mateixa Universitat. Ha seguit després formant-se  en altres institucions. Torrents parlat d’algoritmes, de xarxes neuronals i de com podem adquirir nou coneixement, així com de la importància de conceptes com la interdisciplinarietat i el treball en equip, entre d’altres.

L’enginyera ha fet un repàs dels projectes en què ha participat, des del primer, amb l’Institut Gutmann, passant per un projecte per analitzar les imatges de ressonància magnètica a través de la visió per computador i ajudar, així,  a localitzar tumors difícils de detectar per radiòlegs. També s’ha implicat en un projecte de retinopatia diabètica per acotar els diagnòstics dels pacients. Projectes tots ells per ajudar la societat a través de la tecnologia.

La ponent també ha tractat en la seva xerrada del paper de les dones a l’enginyeria i del premi que Google li va donar precisament en reconeixement al les dones que treballen en el món de la computació.