07/08/2015

La URV serà la seu de la inauguració del curs 2015-2016 del sistema universitari català

L'acte acadèmic d'inauguració de curs tindrà lloc el divendres, 4 de setembre, a les 12 del migdia a l'Aula Magna del campus Catalunya de la URV i estarà presidit pel conseller d'Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, Andreu Mas-Colell. La lliçó inaugural anirà a càrrec de Dominic Keown, catedràtic d'Estudis Catalans a la Universitat de Cambridge.

És la tercera vegada que la URV acull la inauguració del sistema universitari català. A la imatge, un moment de inauguració del curs català 2007-2008, que es va fer al Palau de Congressos de Tarragona.

El conseller d’Economia i Coneixement de la Generalitat, Andreu Mas-Colell, presidirà l’acte amb el que s’inaugura el curs del sistema universitari català. És la tercera vegada que la Universitat Rovira i Virgili acull aquest acte, que enguany comptarà amb la lliçó inaugural de Dominic Keown, catedràtic d’Estudis Catalans a la Universitat de Cambridge, que pronunciarà una conferència sobre “Cultura i transnacionalitat: el cas català”. Hi seran present els rectors de les universitats catalanes i hi estan convidats també els presidents dels Consells Socials, així com membres de les comunitats universitàries.

El programa de l’acte acadèmic comptarà amb la participació de membres de la Coral de la URV, de l’Orfeó i de l’Orquestra de la URV, que interpretaran quatre peces. També es projectarà la memòria del curs 2014-15 de la URV i es lliuraran les distincions Jaume Vicens Vives a la qualitat docent universitària. Hi intervindran el president del Consell Social de la URV, Joan Pedrerol,  l’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, el rector de la URV Josep Anton Ferré i el conseller Mas-Colell. L’himne universitari “Gaudeamus igitur”, posarà el punt final a la inauguració de curs.

La URV organitza enguany l’acte, que es du a terme de forma rotatòria a les diferents universitats catalanes.