17/02/2015

La URV signa tres convenis de col·laboració amb universitats de l’Índia

La URV ha signat tres acords de col·laboració amb institucions d'educació superior de l'Índia durant la visita que una delegació de la Universitat ha fet al país del 31 de gener al 7 de febrer

La visita ha servit per conèixer millor el sistema educatiu d’aquell país i establir lligams més estrets amb diferents universitats. La delegació estava formada pel rector Josep Anton Ferré, el vicerector de Política Acadèmica i del PDI, Josep Pallarés; la vicerectora d’Internacionalització, Mar Gutiérrez-Colón i l’assessor de la Direcció General d’Universitats, Kewal Singh.

L’objectiu de la visita era conèixer de primera mà les universitats i veure les seves condicions de treball i de qualitat, així com explorar en quins termes es podrien matricular els alumnes indis a la URV, sobretot pel que fa als màsters, doctorats i Study Abroad.

En una visita a l’ambaixada espanyola a l’Índia, es va celebrar una reunió amb l’objectiu d’establir canals directes de comunicació que donin més facilitats als joves del país a l’hora d’aconseguir un visat per venir a estudiar a la URV. La tramitació dels visats és un dels obstacles principals que es troben els estudiants indis quan volen sortir del país.

La delegació de la URV va visitar diverses facultats i escoles de la Universitat de Chandigarh (Punjab), i es va poder entrevistar amb degans i directors de centres. Les dues universitats van signar un acord de col·laboració davant d’una audiència d’uns 400 estudiants. Una delegació d’aquesta universitat índia ja havia viatjat a la URV a principis de curs, en una visita que va servir per iniciar els tràmits de futures col·laboracions en grau i postgrau i en programes d’Study Abroad.

El rector i els vicerectors van visitar durant dos dies diferents campus de la University Sri Guru Granth Sahib World University, com el Sri Guru Teg Bahadur Khalsa College, el Anandpur Sahib Khalsa College i el Baba Banda Singh Bahadur Engineering College, Fatehgarh Sahib. Amb aquesta universitat també es va signar un acord de col·laboració en un acte presidit per tots els vicerectors de la universitat i amb presència de Jathedar Avtar Sing, president del Comité Sikh (Shiromani Gurdwara Parbandhak Commitee), i del rector de la universitat Dr. Gurmohan Sing. En l’acte de signatura d’aquest conveni van ser presents diversos mitjans de premsa del Punjab.