20/01/2023

La xifra d’estudiants de grau de la URV és la més alta dels darrers 20 anys

La universitat creix en nombre de matriculats en els estudis de grau, màster i doctorat. Als màsters, se supera per primer cop la xifra de 2.000 estudiants

L’informe de docència de 2022, presentat en la darrera sessió del Consell de Govern, mostra l’augment del nombre d’estudiants que s’han matriculat en els estudis de grau en el curs 2022-23. La xifra és de 12.348, un 1,6% més respecte del curs anterior. Es tracta del nombre més alt després dels 12.365 estudiants que van matricular-se el curs 2000-01. En els darrers cinc cursos, la matrícula de grau ha registrat un increment interanual mitjà del 2%.

Enguany s’ofereixen 59 graus universitaris amb l’estrena destacada del grau en Infermeria a la nova seu de Vilafranca del Penedès i el grau en Gestió de Turisme i Hoteleria amb menció dual, la primera d’aquest àmbit en una universitat pública espanyola. Els graus en Medicina, Infermeria i Psicologia han estat els més sol·licitats en primera opció d’aquest curs.

Pel que fa a la procedència, sis de cada deu estudiants de nou accés són de la demarcació de Tarragona, un 20% de la resta de Catalunya, preferentment de Barcelona, un 10% de la resta de l’Estat espanyol, amb presència notable d’estudiants provinents del País Valencià, i un 10% d’altres països, especialment del Marroc, Romania i Andorra.

La URV supera per primer cop els 2.000 estudiants de màster

El nombre de matrícules als màsters també incrementa. En aquest curs, la universitat arriba als 2.132 estudiants matriculats. Per primera vegada supera la xifra de 2.000, el que suposa un augment del 8,3% respecte al curs anterior. El creixement interanual de la matrícula en aquests estudis ha estat del 10%.

Del nombre total, 1.378 són estudiants de nou accés, un 6% més que el curs 2021-22. El 32,1% d’aquests són estudiants internacionals.

Més estudiants matriculats en els programes de doctorat

Els programes de doctorat també mostren una tendència a l’alça en aquests darrers anys. En el curs 2021-22, hi ha hagut 1.391 estudiants matriculats amb una variació global del 7% respecte al curs 2020-21. El creixement s’ha experimentat en els programes de totes les branques de coneixement. Un 65% del total són estudiants provinents d’altres universitats. Al llarg del curs 2021-22, s’han defensat 184 tesis doctorals.