02/10/2017

L’ACUP afirma que la democràcia només es pot construir a les urnes

La Xarxa Vives d'Universitats condemna la violència i defensa el diàleg polític

La comunitat universitària de Química i Enologia, a les portes dels centres el dia 2 d'octubre.

L’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) ha emès el 2 d’octubre el següent comunicat en referència a les intervencions violentes durant la celebració del referèndum del dia 1 d’octubre, en què afirma que la democràcia només es construeix a les urnes:

La setmana passada, les universitats públiques catalanes, davant les detencions de càrrecs i personal de la Generalitat i ens públics i davant la intervenció dels comptes bancaris de les universitats i els centres de recerca reivindicàvem el diàleg com l’única via possible per l’enteniment en democràcia i denunciàvem l’arbitrarietat repressiva de les accions empreses pel govern de l’Estat espanyol.

Avui, després de les actuacions indiscriminades i violentes d’ahir arreu de Catalunya volem manifestar de nou, de forma clara i contundent, que la democràcia només es pot construir a les urnes.

Fem una crida a tota la comunitat universitària a mantenir la calma i a comportar-se com fins ara de forma pacífica i respectuosa amb totes les opinions i opcions polítiques davant el procés polític que es viu a Catalunya. Des de les universitats renovem el nostre compromís radical en defensa del diàleg i de la negociació, en defensa de les llibertats individuals i col·lectives i, en definitiva, en defensa de la democràcia.

Així mateix, les universitats públiques catalanes ens adherim a l’aturada general convocada per demà dimarts dia 3 d’octubre.

Comunicat de la Xarxa Vives d’Universitats

D’altra banda, en relació als mateixos fets, la Xarxa Vives d’Universitats ha emès el 3 d’octubre el següent comunicat de condemna a la violència i defensa del diàleg:

El Consell General de la Xarxa Vives d’Universitats, formada per 22 universitats de Catalunya, País Valencià, Illes Balears, Catalunya del Nord, Andorra i Sardenya, atesos els fets violents ocorreguts a Catalunya diumenge 1 d’octubre fem les consideracions següents:

1) Reiterem el compromís d’assumir i promoure, a dins i fora de la comunitat universitària, els valors de la pau, la justícia, la solidaritat, el pluralisme i la diversitat.

2) Condemnem qualsevol expressió de violència i ens refermem en la defensa dels valors del diàleg en democràcia com a única via per a trobar solucions polítiques als conflictes polítics.

3) Subsisteix un conflicte polític entre Catalunya i l’Estat espanyol que només podrà trobar solució, doncs, mitjançant el diàleg polític dins la legalitat.