02/10/2017

La URV suspèn tota l’activitat el dimarts 3 d’octubre per l’aturada general

El rector de la URV, Josep Anton Ferré, ha fet públic un comunicat en relació als fets que es van produir ahir durant la celebració del referèndum

La comunitat universitària de Química i Enologia, a les portes dels centres el dilluns 2 d'octubre.

La Universitat Rovira i Virgili suspèn tota l’activitat aquest dimarts, 3 d’octubre, adherint-se així a la convocatòria d’aturada general impulsada per múltiples entitats i institucions catalanes en defensa de la democràcia i de les llibertats individuals i col·lectives, i com a expressió del rebuig de les actuacions policials violentes patides ahir diumenge durant la celebració del referèndum.

Demà dimarts dia 3 els centres romandran tancats i, per aquest motiu, es demana a tots els centres que reprogramin les activitats acadèmiques previstes per adequar-se a aquesta circumstància.

Arran d’aquests fets el rector de la URV, Josep Anton Ferré, ha fet públic el següent comunicat:

En defensa de la democràcia

El passat mes de juny el Claustre de la URV es va manifestar de forma majoritària a favor de que Catalunya pugui decidir el seu futur en un referèndum d’autodeterminació. Malauradament ahir vam veure tot un conjunt d’actuacions de violència injustificable destinades a reprimir aquest referèndum. Davant d’aquesta situació, volem manifestar de nou, de forma clara i contundent, que la democràcia només es pot construir a les urnes i que res que surti de les urnes atempta contra la democràcia, sinó que la fa més forta, inclusiva i duradora. Un govern que utilitza la violència contra els ciutadans quan voten és un govern que perd la seva legitimitat.

Fem una crida a tota la comunitat universitària a mantenir la calma, a comportar-se com fins ara de forma pacífica i respectuosa amb totes les opinions i opcions polítiques davant el procés d’autodeterminació que es planteja a Catalunya, però alhora des de la universitat insistim en el diàleg i la negociació com a via de solució dels problemes. Recordem que els problemes polítics necessiten solucions polítiques, i renovem el nostre compromís incondicional amb la defensa de les llibertats individuals i col·lectives i, en definitiva, amb la defensa de la democràcia.

Josep Anton Ferré

Rector de la Universitat Rovira i Virgili