28/04/2023

L’associació URVisibles dona veu al col·lectiu LGTBIQ+ de la Universitat

L’entitat ha celebrat la seva primera jornada que té com a objectiu treballar per a la prevenció de discriminacions

La jornada URVisibles ha tingut lloc a la sala de Graus del campus Catalunya

La I Jornada de l’associació URVisibles ha tingut lloc el dimecres 26 d’abril a la sala de Graus del campus Catalunya. Es tracta d’una jornada que pretén donar a conèixer el col·lectiu LGBTIQ+ a la comunitat universitària i tractar la prevenció de discriminacions. L’activitat ha acollit estudiants, professorat, personal i degans de diferents facultats. La inauguració de l’acte ha anat a càrrec d’Oriol Ríos, professor del Departament de Pedagogia, i Víctor Merino, comissionat d’Igualtat, Diversitats i Benestar de la URV.

La jornada ha comptat amb una ponència amb l’activista transfeminista Diego Marchante ‘Genderhacker’, que ha tractat la importància de portar endavant iniciatives que facin de la Universitat un espai més inclusiu i respectuós per a la comunitat LGTBIQ+. Seguidament, diferents membres de la comunitat universitària i activistes LGBTIQ+ han participat en una taula rodona explicant les seves experiències viscudes a la Universitat. Hi han participat Gema Duarte-Arbós, Berta Mascaró, Noa Fernández, Kara López i Lluis Cid, com a moderador. La cloenda ha anat a càrrec de Pere Navarro, professor del Departament de Filologia Catalana.

Víctor Merino, comissionat d’Igualtat, Diversitats i Benestar valora positivament la celebració de la jornada i posa en valor el fet de “promoure el debat al voltant del model d’universitat que volem amb diverses qüestions interessants com el protocol, l’atenció a les persones LGTBIQ+ o el procés de canvi de nom”. Merino afegeix que l’acte “ha ajudat a anotar propostes de millora i a reforçar la idea d’apropar la universitat a tothom i ser un espai amable i segur”.

L’associació URVisibles es va fundar el 2022 i reuneix principalment estudiants, però també personal d’administració i serveis i personal docent i investigador. L’objectiu de l’entitat és generar espais segurs i defensar els drets de la comunitat LGTBIQ+ dins de la Universitat.