14/03/2023

La professora de la URV, Laura Roman, nova secretària general del Consell Interuniversitari de Catalunya

És l'òrgan de coordinació del sistema universitari català i de consulta i assessorament del Govern de la Generalitat

Laura Roman va ser secretària general de la URV de 2018 a 2022.

Laura Román Martín, professora del Departament de Dret Públic de la URV, ha estat nomenada secretària general del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC), que és l’òrgan de coordinació del sistema universitari de Catalunya i de consulta i assessorament del Govern de la Generalitat en matèria d’universitats. Així, el CIC gestiona temes clau com són l’accés universitari, la programació universitària, les polítiques de personal acadèmic, les polítiques de gènere i la internacionalització, i és òrgan d’interlocució i cooperació entre l’administració i les universitats. Roman relleva en el càrrec Cristina Gelpí Arroyo.

Laura Román és professora titular de Dret Constitucional a la Facultat de Ciències Jurídiques. És llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona i doctora en Dret per la URV. Les seves principals línies de recerca són la igualtat de gènere, la violència de gènere i la protecció de les seves víctimes, i el dret mediambiental. És membre del Grup de recerca Territori, Ciutadania i Sostenibilitat i del Centre d’Estudis de Dret Ambiental de Tarragona (CEDAT).

Ha coordinat diversos projectes de recerca i docència. El més recent, sobre les conseqüències del feminicidi en els fills i filles de les víctimes de la violència de gènere a l’Estat espanyol, però també ha coordinat el projecte europeu Assessment of the implementation of the EPO Directive 2011/99/EU, del qual en va sortir l’estudi presentat al Parlament Europeu sobre la protecció de les víctimes de violència de gènere en l’ordenament europeu, així com va participar com a coordinadora acadèmica en la xarxa de docència d’universitats europees i llatinoamericanes sobre gènere “Equality Training Network”, del programa Erasmus Plus.

En l’àmbit de la gestió universitària, ha estat secretària general de la Universitat Rovira i Virgili de 2018 a 2022, mandat durant el qual també va coordinar les polítiques d’igualtat a la Universitat. A més a més, ha estat membre i ha presidit la Comissió de Política Lingüística, ha estat persona de referència en el Protocol d’actuació en cas de possible assetjament de la URV, membre de la Comissió d’intervenció en casos de violència masclista i contra el col·lectiu LGTBI en l’àmbit de l’estudiantat, i ha codirigit la comissió per a l’elaboració del III Pla d’Igualtat. Anteriorment havia estat vicedegana de la Facultat de Ciències Jurídiques, responsable de l’àrea de Dret Constitucional i del grau en Relacions Laborals.

El Govern ha fet aquest dimarts el nomenament del nou càrrec en el Departament de Recerca i Universitats, juntament al de Laia Arnal Arasa, que és la nova directora general de Societat del Coneixement, Transferència i Territori.