10/12/2015

L’empresa Green Smart Data rep un dels premis Empresa Tarragona Smart City

L'empresa derivada de la URV es dedica a la millora de la productivitat i reducció de costos a l'agricultura mitjançant sensors. Està formada per ex alumnes de la Universitat i ha rebut el premi en la categoria d'eficiència energètica, sostenibilitat i tecnologia

Oriol González -primer per l'esquerra-, Emma Amorós -tercera- i Raül Calavia -quart-, van recollir el premi en representació de l'empresa.

Green Smart Data SL, que s’emporta 5.000 euros del primer premi en la seva categoria, és una empresa derivada (spin-off) de la URV que desenvolupa equips autònoms de mesura i processat de dades ambientals amb aplicació en recerca agrària. Va néixer el desembre del 2014, en el marc de les activitats de transferència de Xavier Vilanova, del Departament d’Enginyeria Electrònica, Elèctrica i Automàtica (DEEA). L’empresa centra la seva activitat en el camp d’aplicació de sensors ambientals que permeten l’obtenció de dades que ajuden als agricultors a gestionar de manera eficient els seus cultius.

Els equips que es desenvolupen a l’empresa envien periòdicament les dades mesurades a un servidor central, on són processades amb l’objectiu de proporcionar informació detallada i resumida als clients sobre la seva explotació agrària. Aquestes dades permetran a l’agricultor prendre les decisions oportunes per minimitzar el risc de plagues o determinats problemes mediambientals a les seves plantacions.

Aquest projecte ja va quedar en primera posició del programa TGNTalent l’any 2013, impulsat per l’Ajuntament de Tarragona amb l’objectiu d’afavorir la creació d’empreses de valor afegit. Els diners guanyats amb el premi serviran per cofinançar, juntament amb cooperatives agrícoles, projectes de validació de models predictius de plagues i assajos per optimitzar els recursos hídrics en els cultius.

Green Smart Data, SL és una societat creada i participada per la URV en la que hi prenen part Oriol González, Mercè Priego, Xavier Vilanova, Eduard Llobet, Raúl Calavia, Emma Amoròs i Xavier Bielsa.

Vuit projectes premiats

Han estat vuit els projectes emprenedors guardonats als Premis Empresa Tarragona Smart City, a més d’un centre educatiu. En total, 28 projectes o empreses de nova creació han optat a aquests premis en alguna de les quatre categories lligades a les línies del projecte de ciutat Smart City. Aquests reconeixements, organitzats per l’Ajuntament de Tarragona a través de Tarragona Impulsa, tenen com a finalitat promoure l’esperit emprenedor i recolzar la creació de noves empreses a la ciutat.

Els guanyadors s’han triat a partir de les votacions populars dels vídeos -que en només una setmana van tenir més de 15.000 visualitzacions a Youtube- així com de la valoració tècnica que ha dut a terme un jurat divers en què s’ha comptat amb la participació de representants dels grups municipals, així com la URV, PIMEC, ACCIÓ, SECOT i Jove Cambra Internacional.

Podeu veure un vídeo explicatiu de l’empresa aquí.