02/03/2015

L’equip de natació de la URV, segon al Campionat Universitari de Catalunya 2015

L'equip de natació de la URV ha quedat en segon lloc al Campionat Universitari de Catalunya 2015, que s'ha celebrat dissabte, 28 de febrer al Complex Aquàtic Can Mercader de Cornellà de Llobregat. Format per 22 esportistes, ha aconseguit la millor classificació de la seva història en uns campionats de natació

A la classificació per punts, on es sumen les posicions del nedadors/es a totes les proves, la URV ha quedat sots-campiona amb 982 punts, just darrera de la UB, que ha sumat 1.099 punts. La URV ha superat per primera vegada a universitats grans com la UAB, que ha quedat tercera amb 773 punts, o la UPC i la UPF, que han quedat quarta i cinquena de les 10 universitats que han participat en aquest campionat.

L’equip de la URV, entrenat per Gemma Zapater, està nodrit d’una selecció de 22 nedadors/es del CN Tàrraco, Reus Ploms, Cambrils Club Natació, CN  Vila-seca i el CN Benicarló, que han fet un gran paper tant a les proves individuals com als relleus.

A la modalitat masculina, al nedador del CN Tàrraco i estudiant d’Enginyeria Elèctrica, Albert Filella, va assolir la primera posició als 50 m. i 100 m. lliures amb uns temps de 23,59 i 52,94 segons, que el va permetre convertir-se en el segon millor nedador de la competició amb 637 punts en Taula FINA, just darrera del mundialista Albert Puig.

A la modalitat femenina Laura López, d’Enginyeria Química (CN Tàrraco), va quedar en primera posició als 50 i 100 metres braça amb uns temps de 34,22 segons i 1 minut 15,01 segons, i va recollir també el premi de segona millor nedadora de la competició amb 596 punts darrera de la nedadora de la Universitat Ramon Llull i de la selecció espanyola, Carla Campo. Ana Cocostegui, estudiant d’ Enginyeria Elèctrica i del CN Vilaseca, va quedar segona als 50 lliures amb 29,07 segons.

Als relleus, l’equip femení de la URV va aconseguir la segona posició als 4×50 lliures i als 4×50 estils. Al relleu mixt 6×50, que tancava la jornada, va quedar en tercera posició.

La relació de nedadors que han participat al Campionat és: Albert Filella i Marc García d’Enginyeria Elèctrica; Laura López, Ana Cocostegui, Sandra Rodríguez i Carlos López d’Enginyeria Química; Yeray Agundez de Geografia; Jordina Ballesté i Roger Hierro de Fisioteràpia; Mireia Baiges i Virginia Plaza d’Educació Infantil; Meritxell Sospedra i Dani Pascual de Turisme; Lara León de Biotecnologia; Guillem Judal i Borja Quereda de Dret; Jon Rodríguez de Relacions laborals i Dret; Carla Estivill de Nutrició Humana i Dietètica; Georgina Torres d’Infermeria; Yaiza Jiménez de Psicologia; Fabian Altozano de Enginyeria Telèmatica i Antoni Pérez-Portabella, dels Estudis de Comunicació en representació del professorat.