06/03/2020

L’equip “The Infinity Stones”, guanyador local de la Lliga de Debat Universitari 2020

Representarà la URV a la final de la Lliga de Debat Universitari de la Xarxa Vives que aquest any acull la Universitat Rovira i Virgili

Imatge dels dos equips de la URV que han participat en la final al millor de tres debats.

La Lliga de Debat Universitari a la URV ha tingut lloc aquest dijous i han participat dos equips amb integrants de diferents ensenyaments. L’equip The Infinity Stones s’ha imposat als guanyadors de l’edició passada Josep Ajramers en una final única al millor de tres. Aquest any el tema que els participants han hagut o bé de defensar o bé mostrar-ne la seva oposició ha estat: «L’actual sistema educatiu garanteix el progrés de les persones?».

La Lliga de Debat Universitari de la URV té com a objectiu fomentar el debat i l’intercanvi d’idees dins de la comunitat universitària. Cada edició gira sobre un tema d’actualitat i controvertit, respecte el qual cadascun dels equips ha de defensar la postura a favor i l’altre la postura en contra. L’activitat segueix el model de les lligues universitàries d’oratòria que tenen una llarga tradició en l’educació superior anglosaxona. Fomenten l’adquisició de competències transversals de la vida acadèmica i professional: seguretat, treball en equip, creativitat, documentació, anàlisi, construcció d’un discurs, planificació i presa de decisions.

El equip guanyador de la Lliga de Debat de la URV podrà participar en representació de la Universitat Rovira i Virgili a la Lliga de Debat de la Xarxa Vives d’Universitats que agrupa les Universitats dels territoris de parla catalana el proper mes d’abril a la Universitat Rovira i Virgili.