15/02/2024

Les XVII Jornades sobre Química Verda tracten la relació entre la química computacional i la transició energètica

Les jornades s’adrecen als estudiants que volen adquirir coneixements relacionats amb la química verda i participar en debats sobre el futur professional en aquest àmbit

Visita a l'empresa Ravago Plásticos.

El lema escollit per a les jornades d’enguany, que han tingut lloc els dies 12 i 13 de febrer a la Facultat de Química, és “El repte dels nous materials sostenibles”. Per això al llarg de les jornades s’ha discutit sobre la creació de nous materials.  Aquests nous materials poden donar solució a problemàtiques ja existents, amb noves funcionalitats i per tant, noves aplicacions; o simplement, millorar la funcionalitat dels materials ja utilitzats fins ara. Des de la química, s’ha d’afrontar el repte del disseny de nous materials o la millora de les propietats dels materials ja existents, tenint en compte tant les vessant econòmiques- socials i com les de sostenibilitat.

La inauguració de les Jornades sobre Química Verda ha tingut lloc dimarts dia 13 de febrer a la Facultat de Química, en un acte presidit pel degà de la facultat, Joan J. Carvajal, i per la coordinadora de la comissió de les Jornades, M. Cinta Pujol. Durant l’acte s’ha impartit la conferència “Disseny de nous materials front a una pantalla: com la química computacional contribueix a la transició energètica”, que ha anat a càrrec de Coen de Graaf, investigador ICREA  i professor del Departament de Química Física i Inorgànica de la Universitat Rovira i Virgili.

Coen de Graaf, investigador ICREA  i professor del Departament de Química Física i Inorgànica de la Universitat Rovira i Virgili, durant la conferència “Disseny de nous materials front a una pantalla: com la química computacional contribueix a la transició energètica” a les Jornades de Química Verda de la Facultat de Química.

La primera activitat de les Jornades, els dies 24 i 25 de gener, va ser la visita comentada que van realitzar els alumnes al CaixaForum de Tarragona anomenada “PRINT3D, reimprimir la realitat”.

Alumnes de la Facultat de Química durant la visita guiada al CaixaForum de Tarragona.

El dia 13, abans de la inauguració de les Jornades, els estudiants han visitat les instal·lacions de dues empreses del sector, Ravágo Plásticos i GCR Group.

Visita a l’empresa GCR Group.

Les activitats de les Jornades han continuat a la tarda, amb un debat sobre la visita guiada a CaixaForum Tarragona “PRINT3D, reimprimir la realitat” i a continuació la taula rodona “Materials sostenibles: futur sostenible?” amb representants de les empreses Elix Polymers, Ravago Plásticos i GCR Group. El debat ha estat moderat per Joan Carles Ronda, professor de la Facultat de Química.

Un moment de la taula rodona “Materials sostenibles: futur sostenible?”.