24/10/2023

L’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química obté l’acreditació institucional

L’acreditació institucional és un reconeixement a la qualitat en la gestió dels centres i al compromís amb la millora contínua

Estudiants de l'ETSEQ durant el concurs ChemEcar.

L’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química ha estat recentment acreditada institucionalment i disposa de la resolució del Consell d’Universitats que els atorga aquest reconeixement.

Amb la incorporació d’aquest centre, ja són vuit els centres que compten amb l’acreditació institucional a la URV: la Facultat d’Economia i Empresa, la Facultat de Química, l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria, la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia, la Facultat de Ciències Jurídiques, la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, la Facultat de Lletres; i ara L’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química.

L’acreditació institucional, regulada en el Reial decret 640/2021, de 27 de juliol, garanteix que es disposa dels mecanismes que asseguren la qualitat de tots els processos que afecten la gestió dels centres i de les titulacions que imparteixen. Aquest fet s’avala amb la certificació de la implantació del seu sistema intern de garantia de la qualitat (SIGQ), que l’ETSEQ va obtenir el passat mes de juliol. De fet, disposar de la certificació del SIGQ era un dels dos requisits necessaris per assolir l’acreditació institucional; a més d’haver renovat l’acreditació de, com a mínim, la meitat dels títols de grau i la meitat dels títols de màster.

L’obtenció de l’acreditació institucional renova automàticament l’acreditació de tots els títols de grau i de màster que s’ofereixen al centre per un període de sis anys i, en conseqüència, ja no caldrà seguir un procés d’acreditació individual per a cada titulació com s’havia fet durant els darrers anys.