04/07/2023

L’ETSE celebra l’acte de graduació del curs 2022-23

L’acte, que va tenir lloc el 30 de juny als porxos dels laboratoris, va reunir centenars de persones entre estudiants, famílies, professorat i empreses del territori

Alguns dels nois i noies de l'ETSE que es van graduar
Imatge de celebració d'alguns nois i noies graduats de l'ETSE

El 30 de juny va tenir lloc el ja tradicional acte de graduació de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria. L’acte, que va ser presentat pel comissionat de Govern Obert i TIC de la URV, Jordi Castellà Roca, va ser presidit pel director de l’ETSE, Àngel Cid Pastor, i va comptar amb la intervenció del vicepresident del Consell Social de la URV, Joan Enric Carreres Blanch.

La secretària de l’Escola, Aïda Valls Mateu, va procedir a anomenar tots els graduats i graduades de les diferents enginyeries i màsters, que van pujar a recollir el diploma i a fer-se la fotografia de l’acte. Tot seguit, Sara Junquera de Caixa d’Enginyers va lliurar el 6è premi als dos millors expedients de grau o doble grau als estudiants Joan Ferré Queralt (Enginyeria Informàtica) i Àngel Rodríguez Ballabriga (Enginyeria Biomèdica).

Després va ser el torn de les empreses del territori. Carlos Zaplana i David Isern, de l’empresa T-Systems i els dos antics estudiants de l’ETSE, van lliurar el 6è premi al millor expedient i perfil en l’àmbit de les TIC al Sergi Alberich Velasco (Enginyeria Informàtica).  Pere Marc Franquet, d’ESSITY, va lliurar el 7è premi per a estudiants de l’àmbit industrial i telecomunicacions al Marc Iglesias Llaberia (Electrònica Industrial i Automàtica). En Xaviert Secall, de Lear Corporation, va fer entrega del premi als tres millors expedients femenins, a l’Elisabet Arcas, la Sara Lanuza i la Nerea Agud. En Jordi Moragas, de Quercus Technologies, va lliurar el 3r premi per a estudiants de Grau d’Enginyeria Informàtica a Gil Arasa Verge. Finalment, Albert Roch, de l’empresa Kellogg, va lliurar el 1r premi al talent femení entre les estudiants d’industrials, a la Luisa Vicente Oliveira i a l’Anna Campàs Solà.

Detall dels assistents a l'acte de graduació
Alguns dels assistents a l’acte de graduació de l’ETSE
D'esquerra a dreta, Xavier Correig (professor que es jubila), Jordi Castellà (comissionat TIC), Àngel Cid (director de l'ETSE) i Miguel Ángel Acebo (professor que es jubila)
D’esquerra a dreta, Xavier Correig (professor que es jubila), Jordi Castellà (comissionat TIC), Àngel Cid (director de l’ETSE) i Miguel Ángel Acebo (professor que es jubila)

Tots els representants de les empreses van tenir l’oportunitat de dirigir unes paraules als assistents, per fer visible el suport al talent ETSE per part de les empreses tecnològiques del territori i per encoratjar als nois i noies a fer de la seva professió un mecanisme per millorar l’horitzó de la societat.

Després va ser el torn dels discursos per part dels estudiants, que van aprofitar per explicar com van viure l’inici dels estudis, anècdotes i, també, tenir un record per aquells professors i professores que, d’una manera o altra, els havien marcat. Van fer menció especial al Xavier Correig i al Miguel Ángel Acebo, professors que s’han jubilat aquest curs. Ambdós professors, visiblement emocionats, van dirigir unes paraules a tot el públic assistent.

Abans de passar a fer les fotos del grup i el refrigeri, l’acte es va tancar amb la lectura del jurament per part dels nous enginyers i enginyeres i la interpretació del Gaudeamus Igitur.