14/12/2022

L’ETSEQ obre les portes als centres de secundària

Ofereix oportunitats als alumnes dels instituts de participar en conferències divulgatives i tallers per introduir-los en la vida i els estudis universitaris

Alumnes de l'escola Puigcerver concentrats al laboratori

L’ETSEQ ofereix als instituts, principalment de Catalunya, l’oportunitat de participar en tallers i xerrades divulgatives organitzades pels departaments del centre, per tal d’incrementar els coneixements dels estudiants i ensenyar-los i introduir-los en les nostres instal·lacions i en el món universitari.

Durant aquest mes de novembre molts instituts han participat en tallers i xerrades que ofereix l’ETSEQ. Cada setmana ha visitat les instal·lacions un institut diferent, i d’altres, han presenciat diferents conferències divulgatives als seus propis centres. Durant aquest mes de novembre han estat 13 escoles i instituts que han participat en les nostres activitats.

Només començar aquest mes, el dia 2 de novembre, l’Institut Terra Alta va assistir al taller de producció d’acetat de sodi a una planta química a petita escala, el mateix taller al qual va assistir l’Institut Camp Clar just una setmana després, el dia 9 de novembre.

Dies més tard, el 16 de novembre va visitar les nostres instal·lacions l’Institut Cambrils per realitzar el taller del departament d’enginyeria química producció d’acetat de sodi a una planta química a petita escala i un dels tallers del departament d’enginyeria mecànica com escollim el material d’un patinet.

El 23 de novembre l’Institut de Flix també va realitzar el taller de producció d’acetat de sodi a una planta química a petita escala i, a més a més, va visitar les instal·lacions de la biblioteca de la universitat: el CRAI.

Finalment, la darrera setmana de novembre ens va visitar l’últim institut del mes, l’Escola Puigcerver, per a realitzar tres tallers. Una part dels alumnes van participar en el d’enginyeria química: producció d’acetat de sodi a una planta química a petita escala, mentre que la resta de l’alumnat es va decantar en els tallers d’enginyeria mecànica participant així en el taller enginyeria mecànica assistida per ordinador primer i, després, en el taller de per què serveixen els alerons dels automòbils de competició. Aquests darrers alumnes, en acabar els tallers, també van animar-se a participar en una conferència divulgativa: per què fem matemàtiques?, impartida per un membre del professorat de la universitat.

Per altra banda, durant aquest novembre, també s’han impartit moltes conferències divulgatives per part de professorat de l’ETSEQ, els quals han visitat diferents centres i escoles per impartir diverses xerrades als alumnes. Han estat un total d’11 xerrades les que s’han impartit durant el mes. Entre aquests instituts es troba l’escola Puigcerver, l’Institut Sòl de Riu, l’Institut Priorat de Falset, l’escola Montagut, l’Institut Camí de Mar, l’Institut Jaume I de Salou, l’Institut Dertosa i, finalment, l’Institut Lo Pla d’Urgell.

D’aquests instituts destaca l’Institut Dertosa, que va participar en la conferència un món de colors  un munt de colors.