09/11/2023

El llibre Creación de valor en la industria vitivinícola, premi International Wine Challenge Merchant

El llibre de Xavier Ybargüengoitia editat per Publicacions URV és un manual orientat a la millora de la competitivitat i la rendibilitat dels cellers

Xavier Ybargüengoitia amb el llibre editat per Publicacions URV, Creación de valor en la industria vitivinícola.

L’International Wine Challenge Industry Awards 2023, un certamen internacional que impulsa l’empresa William Reed Business Media Lts., ha premiat en la categoria de millor publicació de vins el llibre Creación de valor en la industria vitivinícola. Es tracta d’un recull de reflexions de Xavier Ybargüengoitia que tenen per objectiu millorar la competitivitat i la rendibilitat de les bodegues.

Aquests premis, que es van lliurar el 6 de novembre a Madrid, reconeixen referents del sector del vi en diferents categories. El llibre Creación de valor en la industria vitivinícola, editat per Publicacions URV, ha resultat guanyador de la seva categoria, i la Facultat d’Enologia va ser nominada com a finalista en la categoria de millor centre educatiu.

Manuel Suàrez, degà de la Facultat d’Enologia, i Xavier Ybargüengoitia, al lliurament de l’International Wine Challenge Industry Awards 2023, que es va fer el 6 de novembre a Madrid.

Xavier Ybargüengoitia va ser CEO d’Estates & Wines (LVMH). En el llibre, que prologa el professor de la Facultat d’Enologia Joan Miquel Canals, fa una anàlisi de la cadena de valor de la indústria vitivinícola, els models estratègics existents i el seu perfil econòmic, la importància de l’excel·lència operacional, el procés de construcció de la marca, i les característiques i tendències del mercat global en l’actualitat.

Ybargüengoitia sosté que és necesssari tenir informació permanent sobre la indústria global per aplicar un enfocament professional als cellers i desenvolupar negocis sostenibles, tant pel que fa a l’adaptació al canvi climàtic com a la sostenibiliat econòmica i financera. La indústria del vi, explica en el llibre, no és una bombolla aïllada de l’entorn turbulent del mercat, per això hi dona les claus per adoptar decisions de curt i de llarg termini tant pel que fa a l’estratègia competitiva, com pel que fa a les operacions i al pas del producte a la marca.

Es tracta, doncs, d’un manual pensat per a l’estudiantat i per als professionals del sector, a qui transmet que l’èxit d’un celler o de la indústria dependrà de la qualitat dels vins, però també de l’encert de l’estratègia i el model de negoci, la professionalitat dels equips i la capacitat de lideratge.

Jaume Llambrich, tècnic de Publicacions URV, Joan Miquel Canals, professor de la URV, i Xavier Ybargüengoitia , autor el llibre, durant la presentació que se’n va fer a la URV.
La divulgació del món del vi a través de dues col·leccions

Aquest volum s’ha publicat dins de la col·lecció Recerca del segell editorial de la Universitat. Publicacions URV té, a més, dues col·leccions específiques sobre el món del vi. A Cultures del Vi, en coedició amb Vinseum, Museu de les Cultures del Vi de Catalunya, publica estudis monogràfics que divulguen la cultura del vi des de les més diverses manifestacions de l’art, les humanitats i les ciències, i que a la vegada conserven, difonen i fomenten l’estudi del patrimoni vitivinícola català.

Retrats del vi és una col·lecció que aporta el coneixement d’enòlegs formats a la Universitat Rovira i Virgili, els quals, a través de la seva experiència professional i personal, donen a conèixer en què consisteix la seva feina, els objectius que es plantegen i els reptes als quals s’enfronten, però sobretot transmeten la seva estima per una professió molt arrelada al territori.