20/06/2023

La professora María Jiménez és nova vicepresidenta de la Comissió Deontològica Nacional d’Infermeria

Aquest òrgan és un dels pilars del Consell General d'Infermeria de l'Estat, que agrupa i coordina els col·legis oficials d'Infermeria

María Jiménez, professora del Departament d'Infermeria i secretària general de la URV.

María Jiménez, professora del Departament d’Infermeria i secretària general de la URV, ha estat designada pel Consell General de Col·legis Oficials d’Infermeria de l’Estat per ser la vicepresidenta de la Comissió Deontològica Nacional d’Infermeria. N’ha pres possessió aquest dilluns 19 de juny en la primera reunió constitutiva de la comissió. Aquest òrgan lidera el posicionament sobre matèries del dia a dia de l’actuació dels professionals i de qüestions de gran rellevància social, ètica o jurídica de les que s’espera un posicionament per part de la professió infermera.

Jiménez és infermera especialitzada en recerca en l’àmbit clínic del malalt crític en situacions d’urgències i emergències, ètica i bioètica; doctora en Antropologia Social i Cultural per la URV; màster en Bioètica i Dret per la UB, i diplomada en Criminologia per la Universitat d’Alacant. Les seves línies de recerca principals es desenvolupen en els àmbits de l’ètica aplicada, l’oncologia, els malalts crítics i la innovació docent.

Ha ocupat diversos càrrecs de gestió, entre els quals, degana de la Facultat d’Infermeria de 2019 a 2022, quan va ser nomenada secretària general de la Universitat. És membre de l’Acadèmia Europea de Ciències d’Infermeria, de l’Acadèmia de Ciències Mèdiques Bàsiques de Salut de Catalunya i Balears, de l’Observatori de Bioètica i Dret i de la Societat Espanyola d’Urgències i Emergències.