21/06/2017

Maria Marquès analitza les estratègies contra el crim ambiental transnacional a la National University of Singapore

La professora de la URV hi va impartir un seminari sobre el tema, en la seva estada de recerca a l’Asian-Pacific Centre for Environmental Law d'aquesta universitat

Maria Marquès en el centre de la imatge, a la Universitat de Singapur.

Maria Marquès, professora de la Facultat de Ciències Jurídiques, va impartir el passat 14 de juny un seminari de recerca a la National University of Singapore, a la capital d’aquest país, que es va centrar en l’anàlisi de les estratègies plantejades internacionalment per fer front al crim ambiental transnacional: The harmonization of national legal frameworks as a strategy to address transnational organized environmental crime. En particular, va tractar la viabilitat de l’harmonització de marcs legals i de sancions penals a nivell global, a partir dels resultats obtinguts fins ara en aquesta matèria a la Unió Europea. El seminari estava adreçat als investigadors de l’Asian-Pacific Centre for Environmental Law de la National University of Singapore. Hi van participar, així mateix, investigadors del Centre de Dret Internacional i de la Facultat d’Economia d’aquesta universitat, així com representants de la China Asean Business Association, WWF- Singapore i de la institució pública ACRES (Animal Concerns Research and Education Society).

Maria Marquès va ser convidada a impartir el seminari dins l’estada de recerca que fa a l’Asian-Pacific Centre for Environmental Law. L’estada té com a objecte l’anàlisi de les estratègies en materia de crim ambiental transnacional desenvolupades en el marc de l’Associació de Nacions del Sud-Est Asiàtic (ASEAN). Una de les finalitats d’aquesta línia de recerca és la participació en els treballs sobre la viabilitat d’un nou protocol a la Convenció de Nacions Unides contra la Delinqüència Organitzada Transnacional, desenvolupats per la Global Initiative Against Transnational Organized Crime,  amb seu a Ginebra. La recerca desenvolupada forma part, així mateix, del projecte de recerca La Constitución Climática Global, concedit en el marc del Programa Estatal de Fomento de la Investigación Científica y Técnica de Excelencia del Ministerio de Economía y Competitividad.

L’estada de recerca de Maria Marquès, professora del Departament de Dret Públic, membre del grup de recerca de la URV Territori, Ciutadania i Sostenibilitat i investigadora del Centre d’Estudis de Dret Ambiental de Tarragona (CEDAT), a l’Asian-Pacific Centre for Environmental Law, ha estat possible gràcies a la relació que mantenen els dos centres a través de la IUCN Academy of Environmental Law (IUCNAEL). L’Acadèmia de Dret Ambiental de la IUCN és una xarxa internacional que aplega professors de Dret Ambiental de més de 200 institucions d’educació superior d’arreu del món. El CEDAT va organitzar-ne el 12è Col.loqui anual, que va tenir lloc a la URV ara fa tres anys amb el lema “Energy for a Fair Society on a Safe Planet”. Maria Marquès és copresidenta del Teaching and Capacity Building Committee d’aquesta xarxa des de l’any 2010.