12/06/2023

Els membres internacionals del projecte ICI es troben a la URV

Durant la setmana del 6 al 9 de juny es va dur a terme una formació sobre la inclusivitat internacional a la universitat

Segon dia de formació dels equips centrals (Core Teams), a Campus Catalunya.
Segon dia de formació dels Core Teams, a Campus Catalunya

El projecte Inclusive Comprehensive Internationalisation (ICI), liderat per la URV, ha dedicat la setmana del 6 al 9 de juny a celebrar sessions de formació pels seus equips centrals al campus Catalunya.  

Durant aquesta setmana, cada universitat de les participants ha presentat un dels mòduls que s’han tractat. Així, cadascuna ha comptat amb un dia per presentar la seva part i aportar informació i eines a la resta d’institucions. El propòsit d’aquestes és explicar conceptes a les universitats sòcies i rebre feedback sobre els nous mètodes que proposen. A part de presentacions, també s’han dut a terme activitats interactives.

Aquest projecte té la intenció de promoure la igualtat entre els estudiants de la universitat perquè tots i totes tinguin accés, sense distinció, a oportunitats d’internacionalització i que millorin la seva interculturalitat. Això es vol aconseguir aprenent noves tècniques que aporten la resta d’universitats internacionals per entendre què és la internacionalització inclusiva i com es poden fer canvis dins la institució per aplicar-la.

Eva Haug (especialista en COIL de l’AUAS i part del seu equip) parla sobre els beneficis de realitzar aquestes sessions de formació: “Un és la conscienciació, perquè els participants tenen diferents rols de la universitat […]. Aquest matí hem parlat de l’anomenat currículum ocult, que és un concepte nou per alguns. Aquests tallers ajuden a establir un enteniment comú per després poder facilitar entrenaments i aplicar-los”.

Els equips centrals (Core Teams) del projecte ICI representen cada universitat, formats per un líder d’internacionalització, un coordinador acadèmic, un desenvolupador educatiu, un membre del personal administratiu, un expert en aprenentatge ICT/BIP i dos estudiants.

Davant aquesta diversitat de perfils, Marouane Labbas (investigador predoctoral de la URV i part de l’equip de la URV) comenta que, des de la seva perspectiva d’estudiant, “formem part d’un equip on cadascú de nosaltres té certes tasques a fer i cadascuna és necessària. No només [em sento] escoltat sinó que [em sento] part del projecte”.

Formació ICI dia 1
Activitat que va realitzar-se el primer dia de la formació, on s’havien d’identificar reptes i les seves arrels.

Aquest projecte també el formen lAmsterdam Universtiy of Applied Sciences (Països Baixos), l’Adam Mickiwicz University Poznań (Polònia), la Università degli Studi di Napoli Federico II (Itàlia), la Metropolia University of Applied Sciences (Finlàndia) i la Gregersen-Hermans Consultancy (Països Baixos).

Print Friendly, PDF & Email

Comenta

*