04/10/2024

Més de 1.000 persones s’apropen a la ciència durant la Nit Europea de la Recerca a Tortosa

Prop de 400 nens i nenes han participat en els tallers científics de la URV, que han mostrat la recerca de manera lúdica i accessible.

Tortosa ha estat l’epicentre de la divulgació científica la tarda del divendres 4 d’octubre, quan la plaça de l’Ajuntament s’ha omplert de curiositat i coneixement en la segona edició de la Nit Europea de la Recerca, impulsada pel Campus Terres de l’Ebre de la URV. Més de 1.000 persones han passat per la fira de tallers, amb uns 400 nens i nenes que han participat activament en les activitats preparades per investigadors i investigadores de la Universitat Rovira i Virgili (URV).

Diversos infants participen un un taller d’arqueologia.

La jornada ha comptat amb una desena de tallers interactius que abastaven disciplines diverses, des de l’arqueologia fins a la tecnologia esportiva. Els participants han pogut experimentar amb la reconstrucció de ceràmica protohistòrica, descobrir com funcionen les ciutats intel·ligents amb Urbots, o aprendre tècniques de suport vital bàsic en un taller de primers auxilis. Amb aquesta varietat de propostes, la fira ha volgut apropar la ciència a un públic familiar d’una manera comprensible i atractiva.

Els Urbots també han participat en la Nit de la Recerca tortosina

Els nens i nenes han rebut un passaport científic que podien segellar a cada taller completat i, un cop finalitzat, obtenir un obsequi per reconèixer la seva curiositat i esforç. Aquesta activitat, que ha estat molt ben acollida, pretén despertar l’interès per la ciència entre els més joves i, a la vegada, donar a conèixer la recerca que es fa al territori.

Un taller de primers auxilis.

En aquesta iniciativa, que a les comarques de Tarragona coordina i organitza la Unitat de Comunicació i Divulgació de la Ciència de la Universitat Rovira i Virgili (URV), s’hi han implicat prop de 300 investigadores i investigadors i de la URV i també dels centres d’investigació CERCA del territori: Institut Català d’Arqueologia Clàssica (ICAC), Institut Català d’Investigació Química (ICIQ), Institut d’Investigació Sanitària Pere Virgili (IISPV) i Institut de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES). La proposta ha rebut el finançament de la Unió Europea i, a Tortosa, compta amb el suport de la Diputació de Tarragona i l’Ajuntament de la ciutat. La proposta ha rebut el finançament de la Unió Europea.

El rector de la URV, Josep Pallarès, es dirigeix als assistents.

Subscriu-te als butlletins de la URV