09/05/2016

Més de 3.000 persones visiten la URV en les Jornades de Portes Obertes 2016

3.052 persones en total, entre estudiants de secundària i famílies, han participat en les Jornades convocades per conèixer de primera mà la Universitat, de cara al curs 2016-17. El dia 7 de maig, l'última Jornada, en dissabte, ha aplegat molts pares i mares i tutors que acompanyaven els futurs alumnes universitaris

Dels 3.052 visitants en total a les tres Jornades 2016 (30 de març, el 13 d’abril i la d’aquest cap de setmana), 1.852 han estat alumnes de secundària i 1,201 han estat acompanyants, els familiars. En la Jornada del dissabte dia 7, van ser 600 els estudiants de secundària que van entrar a les dependències universitàries.

En aquestes Jornades facultats, escoles tècniques superiors i campus obren les portes als estudiants, a les famílies i al professorat de secundària, que així poden conèixer de prop la Universitat en la perspectiva del proper curs acadèmic. Després de les sessions informatives, els participants recorren els espais universitaris: aules, biblioteques, laboratoris i serveis.

jornportesobertes1611

La URV s’organitza en dotze centres ubicats a set campus, a les ciutats de Tarragona, Reus, Tortosa, Vila-seca i El Vendrell. Els participants en les Jornades s’han informat de primera mà de l’àmplia oferta acadèmica prevista per al curs que ve, han pogut parlar amb el professorat que l’imparteix i visitar les instal·lacions i els serveis de què disposa la URV.

La URV impartirà el curs vinent un total de 47 titulacions de grau, de les quals 7 són titulacions dobles, dels àmbits de les arquitectures i enginyeries, arts i humanitats, ciències, ciències de la salut i ciències socials i jurídiques.  A la Universitat es potencien els grups reduïts d’alumnes per a una docència de qualitat, i una concepció pràctica i participativa de l’aprenentatge.

A les Jornades s’han fet sessions informatives generals, sobre els plans d’estudi dels diferents ensenyaments i les sortides professionals, i els assistents han plantejat qüestions relacionades amb el procés d’elecció acadèmica que han de fer els futurs estudiants universitaris, per aclarir dubtes.

Les jornades s’organitzen sessions en horari diferent, per facilitar la visita a més d’un centre o campus en un mateix dia, i l’última en dissabte per facilitar l’assistència de pares i mares a les sessions.