04/03/2019

Més de 4.400 corredors participen a la cursa de les dotze universitats catalanes

De la URV s'hi han inscrit 118 persones i queda 8a a la classificació general de la UNIRUN 2019

Un instant de la cursa en què han participat membres dels diferents col·lectius de la URV. Foto: UNIRUN

La cinquena edició de la UNIRUN, la cursa en què tots els participants han d’identificar-se amb una de les dotze universitats catalanes, va tenir lloc ahir diumenge 3 de març a Barcelona amb una participació de més de 4.400 persones. La Universitat Rovira i Virgili hi ha inscrit 118 participants i ha quedat en 8a posició en la classificació general. La universitat guanyadora ha estat la Universitat de Barcelona per quart any consecutiu, seguida de la Universitat Pompeu Fabra i la Universitat Politècnica de Catalunya.

La classificació de la cursa, que consta d’un recorregut de 6.779 metres amb sortida i arribada al Parc del Fòrum, ordena les dotze universitats segons els resultats dels seus participants. La URV ha quedat en 8a posició, una posició per darrere de la classificació de l’any passat. També va haver-hi premi per als dos primers classificats de cada universitat. Per la URV, ha guanyat Eduardo Mayayo en la categoria masculina, i en categoria femenina Ewelina Buras, que ja havia guanyat en l’edició de l’any passat.  El guanyador de la prova masculina ha estat Aimane Eddaifi (20:30), que defensava els colors de la Universitat Internacional de Catalunya, mentre que la primera dona en creuar la meta ha estat la corredora de la Universitat Pompeu Fabra, Mercè Guerra (24:57).

Una part del grup participant de la URV. Foto: UNIRUN.

EsportsURV ha organitzat un autocar gratuït per desplaçar-se a la cursa. Participar dels quatre entrenaments i de la cursa comporta un crèdit ECTS per als estudiants.

A la UNIRUN cada universitat s’identifica amb un color de samarreta diferent i aquest any la URV vestia la rosa fúcsia. La classificació general per universitats va quedar en aquest ordre: Universitat de Barcelona, Universitat Politècnica de Catalunya, Universitat Pompeu Fabra, Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat de Lleida, Universitat Ramon Llull, Universitat Internacional de Catalunya, Universitat Rovira i Virgili,  Universitat Oberta de Catalunya, Universitat de Vic, Universitat de Girona i Universitat Abat Oliba CEU.

La prova, impulsada per l’ECU (Esport Català Universitari), amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona, la Secretaria General de l’Esport, l’Ajuntament de Sant Adrià de Besòs, patrocinada per Adidas i organitzada per Gaudium Sports, ha transcorregut en un ambient esportiu alhora que festiu. Les samarretes, amb les tres bandes d’adidas i el logotip de cada Universitat, han envaït el circuit de la cursa que ha transcorregut pel litoral del Districte de Sant Martí i de Sant Adrià de Besòs.

Els resultats complets es poden consultar aquí.