06/03/2020

Més de 50 alumnes de secundària participen a la fase local de la XXXIII Olimpíada de Química a la URV

Té com a objectiu estimular i implicar els estudiants de segon curs de batxillerat en l’àmbit de la Química

54 noies i nois de batxillerat de diversos centres de les comarques tarragonines van participar en la prova escrita de l’Olimpíada de Química en la seva 33a edició. La Facultat de Química de la URV va acollir la prova local, que es va fer el 4 de març. Aquesta iniciativa té com a objectiu estimular i implicar els estudiants de segon curs de batxillerat en l’àmbit de la Química, una de les ciències més presents a les comarques de Tarragona.

Els alumnes van preparar un temari que incloïa el contingut de primer i part de segon de batxillerat. La prova va ser tipus test i contemplava tant qüestions teòriques com relacionades amb pràctiques de laboratori. Als alumnes amb millor nota se’ls valorarà el desenvolupament escrit d’un tema.

Els alumnes amb millor puntuació a la seu de Tarragona, per ordre decreixent, van ser Javier Vega Cuadros i Mariona Balcells Trullols, ambdós del col·legi Santa Teresa de Jesús; Sara Villanueva Espelta, de La Salle Tarragona; Luka Kapanadze, de l’INS Antoni Martí i Franquès, i Àlex CApilla Miralles, de l’INS Ramon Berenguer IV.

Els premis de la fase local es lliuraran pels volts de la festivitat de Sant Albert Magne (15 de novembre) a la Universitat de Barcelona.