22/06/2017

Neix Litigest Consultores SL, la primera empresa derivada de la URV en l’àmbit jurídic

La iniciativa va guanyar el Premi Empresa Tarragona Impulsa 2017, en la categoria de Projectes Empresarials en fase d'idea

El rector de la URV, Josep Anton Ferré, amb les dues emprenedores de la nova empresa derivada Elisabet Cerrato i Roser Casanova, al centre. Els acompanyen la directora del CTTi, Lourdes Jané i la tècnica d'emprenedoria i propietat intel·lectual, Yolanda Puerta.

L’empresa, Litigest Consultores, SL té com objectiu potenciar l’ús de l’execució civil privada, una figura processal escassament emprada que suposa una alternativa prometedora a la subhasta judicial en el marc d’un procés judicial d’execució forçosa. D’aquesta manera, es permetria aconseguir la màxima rendibilitat dels béns embargats i, per extensió, una major eficàcia del sistema d’execució civil. La firma desenvoluparà, doncs, la gestió de la comercialització de béns que són objecte de litigi pendents de realització judicial per falta de pagament del deutor.

La URV va aprovar, en el Consell de Govern del passat 27 d’abril, la creació de la primera spin-off de la universitat en l’àmbit jurídic i el dilluns 19 de juny, el rector de la Universitat Rovira i Virgili, Josep Anton Ferré i les emprenedores de la iniciativa, les investigadores del Departament de Dret Privat, Processal i Financer de la URV, Elisabet Cerrato  i Roser Casanova, van constituïr la firma.

Durant la seva creació, LitiGest Consultores, SL va rebre l’assessorament de la Unitat de Valorització i Comercialització de la URV, que compta amb el suport d’ACCIÓ, i la Càtedra sobre el Foment de l’Emprenedoria i la Creació d’Empreses de la URV.

El conjunt de premiats en l’edició 2017 de Tarragona Impulsa. Foto: Mauri.

Aquesta iniciativa empresarial va guanyar el Premi Empresa Tarragona Impulsa 2017, en la categoria de Projectes Empresarials en fase d’idea. Van rebre el premi de mans del conseller d’Ocupació i Desenvolupament Econòmic de l’Ajuntament de Tarragona, Francesc Roca, en un acte celebrat al saló d’actes municipal el dimecres 21 de juny.

També el projecte Kamleon, de Jordi Ferré, Hèctor Gonzàlez i Pär Blanking de la URV, va guanyar un accèssit en la mateixa categoria, de projectes empresarials en fase d’idea. Kamleon vol ajudar a la gent a viure una vida més saludable a través de la democratització de tecnologies relacionades amb la salut.

Aquests premis, que enguany arriben a la cinquena edició, tenen l’objectiu de promoure l’esperit emprenedor i donar suport a la creació de noves empreses a l’àrea d’influència de Tarragona. En aquesta convocatòria dels Premis Empresa Tarragona Impulsa es van presentar 22 projectes a tres categories diferents.