09/01/2018

Neix SUBURV, una plataforma audiovisual per als estudiants de Comunicació

L'ha engegat el Departament d’Estudis de Comunicació i és un repositori en línia de les pràctiques audiovisuals

Imatge de "Making of", exercici de pla-seqüència per a l'assignatura de Teoria i Tècnica del Llenguatge Audiovisual 2015-2016, d'Anabel Fernández, Oscar Nos, Clara Pelegrina, Ramon Ramon, Marta Torrens i Marta Vilanova.

El Departament d’Estudis de Comunicació ha posat en marxa el projecte SUBURV, una plataforma audiovisual per als estudiants dels graus de Comunicació de la URV que es presenta com un repositori en línia que pretén recollir, ordenar i difondre les pràctiques audiovisuals que van realitzant al llarg dels seus estudis. Es pot consultar a https://vimeo.com/suburv i l’accés és gratuït, sense ànim de lucre i sense requeriment de registre ni de subscripció.

La iniciativa, liderada per la professora Laia Quílez a través d’un projecte d’innovació docent finançat per l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE), neix després que s’hagi detectat la manca d’un espai que aglutini les diferents produccions dels alumnes i exalumnes i així perllongar la seva vida, més enllà de la seva presentació a l’assignatura corresponent. L’objectiu principal, doncs, és donar visibilitat a aquests projectes audiovisuals, que es categoritzen en diversos Canals, on es recullen des de curtmetratges fins a documentals, passant per petites peces experimentals o videoclips. Acompanyen Laia Quílez com a equip docent del projecte els professors Cilia Willem, Iolanda Tortajada, Antonio Caballero, Núria Araüna, Jan Gonzalo i Marta Montagut.

La intenció de SUBURV és sumar, a les ja més de 20 obres recollides, aquelles que mostrin la capacitat creativa i productiva dels estudiants dels graus de Comunicació (Publicitat i Relacions Públiques, Comunicació Audiovisual i Periodisme). D’aquesta manera la plataforma s’anirà actualitzant de forma constant, esdevenint un lloc on line de referència per copsar el dinamisme i la qualitat de les pràctiques portades a terme per alumnes, exalumnes i cos docent del Departament d’Estudis de Comunicació de la URV.

La plataforma compleix també altres objectius, com: incentivar l’aprenentatge, oferint un espai als estudiants on no només podran consultar pràctiques d’altres, sinó que podran mostrar i difondre els seus propis treballs; oferir al professorat de Comunicació Audiovisual una plataforma que en si mateixa pot esdevenir material docent, a l’hora d’exemplificar determinades pràctiques avaluables; i promoure la interdisciplinarietat i el diàleg entre assignatures diverses, en un espai que reforci la comunitat de l’alumnat i el professorat de Comunicació Audiovisual de la URV.