09/07/2015

Nens i nenes del VIII Campus d’Estiu visiten la Part Alta de Tarragona i el Rectorat

Un centenar de nens i nenes d'entre 6 i 12 anys han fet la primera sortida del Campus d'Estiu de la URV el dijous 9 de juliol, fent un recorregut per la Part Alta i visitant el Rectorat. El VIII Campus d'Estiu acull 275 nens i nenes a la Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia i a l'Escola de Pràctiques des del 22 de juny al 31 de juliol, amb moltes activitats formatives i lúdiques

Nens i nenes del Campus d'Estiu al Rectorat, en la seva primera sortida.

Dividits per grups, els nens i nenes han fet diferents proves de la Gincana Tàrraco per la Part Alta que els monitors, joves universitaris de la URV, els han preparat. Al Rectorat, la vicerectora de Docència, Estudiants i Comunitat Universitària Arantxa Capdevila ha rebut el grup, els ha fet una breu explicació sobre l’activitat a l’edifici i ha satisfet la seva curiositat, contestant a les seves preguntes. També els ha saludat el rector, Josep Anton Ferré. Després s’han fet la “fotografia oficial” del Campus 2015, a les portes de l’edifici modernista del Rectorat.

En aquesta 8ª edició del Campus d’Estiu URV s’ha superat amb escreix el nombre d’inscripcions dels últims anys. Un total de 275 nens i nenes de 3 a 12 anys, de 45 escoles de Tarragona i voltants, Barcelona i València, estan gaudint de l’estiu amb la URV. Enguany són 25 els monitors que treballen amb ells i els atenen.

El Campus d’Estiu de la URV s’ubica a l’escola Pràctiques i a les instal·lacions de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia. L’horari és de 9 h. a 13 h, amb el servei d’acollida gratuït (de 7’45 h a 9 h) i servei de menjador (de 13 h a 15’15 h), amb la cuina de Self Service El Medol S.L. Organitzat pel Centre d’Atenció a l’Estudiant (CAE) de la URV, es proposa aconseguir la transmissió d’uns valors, normes i actituds i contribuir a millorar la formació integral dels nens i nenes. S’hi treballa amb la intenció de ser un servei per a la comunitat més propera, amb el consentiment dels pares i mares, i amb l’objectiu de formar infants i joves que creixin com a persones des d’una perspectiva integral que té en compte el compromís social amb l’entorn.

Josep Anton Ferré i Arantxa Capedvila, rebent el grup de nens i nenes del Campus.

Els infants de 3 a 5 anys participen en l’opció de Campus Infantil, amb una programació molt variada. Hi són presents el joc, valors educatius, tallers d’emocions, contes i aventures, tallers manuals, la informàtica, el cançoner, balls tradicionals, iniciació a l’esport o l’anglès adaptat,

Els de 6 a 12 anys, poden triar entre un campus esportiu o un campus artístic. El primer aplega una varietat d’esports i jocs i el segon s’enfoca més a les arts plàstiques i escèniques. Totes les opcions de participació al Campus d’Estiu URV 2015 tenen el denominador comú de l’idioma. Les activitats estan programades en anglès i el vocabulari i expressions quotidianes són totes en aquesta llengua. També hi ha activitats de piscina a les instal.lacions municipals de Sant Pere i Sant Pau i Sant Salvador, gràcies a la col·laboració amb el Patronat d’Esports de Tarragona i l’Empresa Municipal de Transports (EMT).

Cada setmana hi ha un centre d’interès al voltant del qual s’organitza el Big Game, els divendres. Així la primera va començar amb els PlayBacks i Musicals i la segona amb el tema dels pirates i el Joc de pistes. En la tercera setmana, el dia 10 de juliol,  tots els nens del campus gravaran el Lip Dub del Campus d’Estiu URV 2015. La setmana del 13 de juliol es farà la Festa Hawaiana i la del 27 de juliol es dedicarà a les màscares i s’escenificarà una obra de teatre en anglès. S’acaba el campus amb el món del Circ i màgia.

Hi ha previstes més excursions, després de la primera de la Part Alta. La segona, el dia 22 de juliol, es fa al Pont del Diable, per disfrutar de la natura. El dia 29 de juliol la sortida prevista és a la Platja del Miracle, on es faran jocs de platja a més del bany.

El Campus s’amplia al setembre, del dia 31 d’agost al 10 de setembre. Les inscripcions es poden fer fins el dia 17 de juliol.

Més informació: