01/07/2022

La nova rebaixa dels preus públics universitaris equipara els graus amb el nivell més alt d’experimentalitat als d’experimentalitat mitja

També es redueix en més del 30% el preu dels màsters habilitadors per exercir una professió en el nou decret de preus d'estudis universitaris

Estudiants davant de l'ETSA.

El Govern de la Generalitat ha aprovat el Decret de preus públics universitaris per al pròxim curs 2022-2023 que preveu per tercer any consecutiu una rebaixa del cost dels estudis a les universitats públiques de Catalunya. Per primera vegada en 10 anys, tots els preus dels graus universitaris i els màsters que habiliten per exercir una professió costaran menys de 20 euros per crèdit.

A partir del pròxim curs, només hi haurà dos preus públics per als graus universitaris ja que se suprimeix el nivell més alt d’experimentalitat. Així, estudis com ara Medicina o les enginyeries passaran a costar el mateix que Periodisme, per exemple.

Els màsters que habiliten per exercir una professió tindran una rebaixa de més del 30%, de manera que els futurs professors de secundària, advocats o arquitectes pagaran el pròxim curs 553 euros menys.

Preus públics per al pròxim curs

Així, es passa de 3 a 2 coeficients, de manera que els graus que tenien un coeficient C d’experimentalitat alta i els graus de coeficient B d’experimentalitat mitja s’unifiquen en coeficient B i el preu del crèdit serà de 18,46. Els d’experimentalitat baixa (coeficient A) mantenen el preu per crèdit (17,69 euros), que és el més baix de tot el sistema.

Pel que fa als màsters, els que habiliten per exercir una professió tindran un cost per crèdit de 18,46 euros, i per a la resta de màsters oficials el preu es manté en 27,67 euros.

El cost d’aquesta tercera rebaixa és assumit pel Govern. I, de fet, en tres anys s’hauran de continuar reduint els preus públics universitaris fins aconseguir un únic preu en els estudis de grau i de màster oficial igual al preu més baix de les titulacions de grau amb coeficient A, de 17,69 euros.

Ja es pot consultar al web del Servei de Gestió Acadèmica de la URV els preus, taxes i exempcions per als màsters i la informació actualitzada per calcular l’import de la matrícula de grau.