18/10/2022

Oberta la convocatòria de 36 contractes predoctorals del programa Martí i Franquès

Es poden presentar candidatures en alguna de les tres modalitats del programa: l’estàndard, per a la qual es convoquen 18 places; del Banco Santander, que ofereix tres places, i el nou programa Investigo, en què se’n convoquen 15. Les sol·licituds es poden presentar fins a l'11 de novembre de 2022

Treball en laboratori. FOTO: Thirdman, Pexels.

El Martí i Franquès és un programa d’ajuts propis de la URV que pretén incrementar els recursos humans de la Universitat destinats a la recerca. A la vegada, potencia els programes de doctorat, promou les tesis doctorals i reforça la formació dels doctorands en projectes de recerca i innovació. Aquest dijous es convoquen 36 places en tres modalitats de contractes: la modalitat estàndard (18 places), la Banco Santander (tres places) i la convocatòria Investigo (15). Els beneficiaris tindran un contracte de treball de fins a tres anys i quatre anys en el cas dels qui optin per la Investigo.

La convocatòria ofereix places en totes les àrees d’investigació de la URV. Les sol·licituds es poden presentar telemàticament fins al 11 de novembre de 2022 i  les persones seleccionades es podran incorporar a la Universitat a partir de gener de 2023.

En el cas de la modalitat estàndard, les persones candidates opten a un contracte d’un any, prorrogable a tres, per fer la tesi doctoral en un grup de recerca de la URV, en un dels programes de doctorat que ofereix la Universitat. L’obligació de la persona contractada és fer una tesi doctoral a la Universitat, però també tindrà l’oportunitat de col·laborar en tasques docents. Així mateix, podrà accedir a un programa de formació específic i en competències transversals i a infraestructures de recerca d’alta qualitat, en un entorn altament internacional.

En la modalitat Banco Santander es finançaran tres contractes predoctorals i com a novetat del programa Martí i Franquès, en aquesta convocatòria s’incorpora una nova modalitat, la Investigo. Es convoquen 15 places cofinançades pel Ministeri de Treball i Economia Social mitjançant els recursos del Fons Europeu de Recuperació (Next Generation UE)  i que el govern de l’estat ha instrumentat a través del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia, amb una inversió de 33.109 euros anuals per contracte durant els dos primers anys de l’ajut. En aquest cas les persones que hi optin han de ser demandants de feina i estar inscrites al servei d’ocupació estatal (SEPE). El contracte de treball és d’un any ampliable a tres més.