01/07/2021

Oberta la convocatòria de 61 contractes predoctorals a la URV del programa Martí i Franquès

Aquest dijous s’obre el termini per presentar candidatures en alguna de les tres modalitats del programa: l’estàndard, per a la qual es convoquen 28 places; la COFUND, de la qual se’n convoquen 20, i la Banco Santander, que ofereix 13 places. Les sol·licituds poden presentar-se fins al 6 de setembre de 2021

El Martí i Franquès és un programa d’ajuts propis de la URV que pretén incrementar els recursos humans de la Universitat destinats a la recerca. A la vegada, potencia els programes de doctorat, promou les tesis doctorals i reforça la formació dels doctorands en projectes de recerca i innovació. Aquest dijous es convoquen 61 places en tres modalitats de contractes: la modalitat estàndard (28 places), la COFUND (20 places) i la Banco Santander (13 places). Els beneficiaris tindran un contracte de treball de fins a tres anys. La convocatòria ofereix places en totes les àrees d’investigació de la URV. Les sol·licituds es poden presentar telemàticament fins al 6 de setembre de 2021.

Modalitat estàndard

En el cas de la modalitat estàndard, les persones candidates opten a un contracte d’un any, prorrogable a tres, per fer la tesi doctoral en un grup de recerca de la URV, en un dels programes de doctorat que ofereix la Universitat. L’obligació de la persona contractada és fer una tesi doctoral a la Universitat, però també tindrà l’oportunitat de col·laborar en tasques docents. Així mateix, podrà accedir a un programa de formació específic i en competències transversals i a infraestructures de recerca d’alta qualitat, en un entorn altament internacional. Una de les 28 places places es convoca amb el suport econòmic de la Fundació I2Cat (Internet i Innovació Digital a Catalunya). Les persones seleccionades es podran incorporar a la Universitat a partir de desembre de 2021.

Modalitat Banco Santander

Com a novetat del programa Martí i Franquès, en aquesta convocatòria s’incorpora una nova modalitat, gràcies a la renovació del conveni de col·laboració entre la URV i el Banco Santander. Aquesta col·laboració afecta diversos àmbits i té tres eixos fonamentals: educació, ocupabilitat i emprenedoria. L’eix d’educació és estratègic i s’hi destinen fins a 880.000 € per finançar els 13 contractes predoctorals d’aquesta modalitat. Gràcies a la sensibilitat i el compromís d’aquesta entitat financera amb la captació de talent i la formació, la seva contribució econòmica al programa Martí i Franquès ha augmentat significativament.

Modalitat COFUND

Pel que fa al projecte Martí i Franquès COFUND, aquest està cofinançat al 50% per la Unió Europea en el marc del programa COFUND-Doctoral Programme de les accions Marie Sklodowska-Curie (MSCA) de l’Horitzó 2020. Ara surten a convocatòria les 20 places que restaven per oferir, una de les quals està reservada per a persones amb discapacitat. L’objectiu és atraure personal investigador de gran talent d’arreu del món i oferir-los l’oportunitat de desenvolupar la carrera investigadora a la URV. Els contractes que firmaran les persones guanyadores, alineats amb els estàndards dels contractes MSCA, milloren substancialment les condicions contractuals pel que fa a salaris i disposició de fons per a despeses de recerca. Entre altres criteris d’elegibilitat, les persones candidates no poden haver residit més de 12 mesos dels darrers tres anys a l’Estat espanyol. És a dir, es buscaran estudiants internacionals amb màster o equivalent o bé investigadors de l’Estat que hagin estat fora i vulguin retornar. Un comitè format per personal de la URV i avaluadors externs valorarà la formació, els resultats de recerca, l’experiència professional, la motivació i les referències dels sol·licitants.

La Diputació de Tarragona dona suport a l’activitat de la URV, inclòs el Programa Martí i Franquès.

Tota la informació: https://www.urv.cat/ca/recerca/suport/programes/marti-franques/