15/11/2022

Pilar Bayer Isant inaugura el curs de l’ETSE amb una lliçó sobre la rellevància de les dones STEAM

Durant l'acte de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria també es van otorgar premis als graduats i màsters amb millor expedient i es va fer un reconeixement a les associacions d'estudiants

Inauguració del curs 2022-23 a la sala de graus de l'ETSE.

El passat 10 de novembre de 2022 va tenir lloc l’acte d’inauguració del curs a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria, que va comptar amb Pilar Bayer Isant, catedràtica d’Àlgebra i professora emèrita de la Facultat de Matemàtiques i Informàtica de la Universitat de Barcelona, per pronunciar la lliçó inaugural “Quatre exemples de dones STEM” (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques). La ponent va captar l’atenció del públic assistent amb un tema rellevant on sovint l’èxit i la popularitat no recau en les dones quan fan aportacions a la ciència.

Pilar Bayer Isant durant la lliçó inaugural a l’ETSE sobre les dones a l’àmbit STEM.

La secretària acadèmica de l’ETSE, Aïda Valls, va presentar el resum d’activitats en un acte que va comptar amb la presència del rector, Josep Pallarès, diferents col·legis professionals i el Consell Social de la URV.

Tot seguit va començar el lliurament de premis al millor expedient de les diferents titulacions, tant de grau com de màster, que s’imparteixen a l’ETSE. Els col·legis professionals dels àmbits de l’Escola, que atorgaven els premis, van tenir l’oportunitat de sintetitzar davant els futurs graduats assistents a l’acte quines són les funcions d’aquests col·lectius i la importància de col·legiar-se. També es va fer entrega del premis que no s’havien pogut lliurar en cursos anteriors degut a l’aturada per la pandèmia.

Foto conjunta de tots els estudiants premiats.

Finalment l’ETSE va fer un reconeixement a les associacions URBOTS i URVoltage, als quals lliurà uns diplomes per la seva participació a la competició Autonomous Driving Challenge 2021 (3r premi a nivell nacional) i a Motostudent International competition (els 23ens de 46 equips internacionals 2021), respectivament.

Galeria d’imatges