26/03/2021

Primera reunió del personal de la URV implicat en l’Aliança Aurora per compartir l’estat del projecte

Més de 30 persones del col·lectiu investigador, tècnic i administratiu de la Universitat s’han trobat aquest divendres, 19 de març, en la primera reunió conjunta de tot l’equip que està al darrere del projecte europeu

Per primera vegada des de l’arrencada del projecte totes les persones de la URV  implicades en l’Aliança Europea d’Universitats Aurora s’han reunit de forma virtual per compartir en quin estat es troba cadascun dels grups de treball implicats en aquesta iniciativa. La trobada ha servit per anunciar també la creació de  l’oficina tècnica del projecte, des d’on es coordinarà aquesta iniciativa a nivell intern.

La reunió ha estat encapçalada per la rectora de la Universitat, María José Figueras que ha ofert  una visió general de l’estat actual del projecte i de les seves implicacions i pel vicerector d’Internacionalització, John Style, coordinador institucional del projecte i responsable de l’oficina tècnica d’Aurora. Cadascun dels representants de la Universitat en alguna de les tasques derivades dels paquets de treball s’han encarregat d’informar de l’estat  de cada tasca i de quins seran els propers passos.

Al final de la jornada s’ha presentat també un projecte SWAFs, l’Aurora Alliance R&I, aprovat recentment amb la implicació de diverses universitats de l’Aliança i les activitats futures que impliquen estudiants i acadèmics de les universitats de la xarxa Aurora i que tindran lloc el proper dimarts, dia 30 de març.

Un multi-campus universitari de nou països

Es preveu que 800  estudiants, professors, investigadors i personal tècnic i administratiu de les universitats d’aquesta aliança puguin fer estades d’estudis, de recerca i d’intercanvi a les universitats sòcies, compartir classes i recursos educatius a través d’una plataforma comuna amb un miler d’unitats d’aprenentatge i fins i tot fer mobilitats virtuals. La preocupació pel canvi climàtic i per facilitar que els 260.000 estudiants d’aquest multi-campus tinguin una experiència internacional significativa, es promouran també mobilitats virtuals i presencials de curta durada en combinació amb la internacionalització a casa.

L’objectiu a llarg termini és convertir-se en un multi-campus universitari transnacional que abordi i proposi solucions als conflictes socials i ambientals dels territoris de cada universitat a través de la recerca, la docència i la divulgació multidisciplinària basada en problemes concrets. Per això caldrà combinar programes i disciplines a partir de quatre reptes: Sostenibilitat i canvi climàtic; Societat digital i ciutadania global; Salut i benestar, i Cultura: diversitat i identitat.

Per fer-ho es crearà un marc de competències comú entre totes les universitats per integrar les mateixes habilitats als currículums dels ensenyaments i als resultats d’aprenentatge. Això farà que el reconeixement dels estudis cursats en altres universitats sigui més fàcil i s’espera reforçar l’evidència que l’aprenentatge a través dels serveis i les pràctiques internacionals ajuden a desenvolupar determinades habilitats.

Les nou universitats que formen part d’Aurora Alliance sumen 260.000 estudiants i 31.000 treballadors: Vrije Universiteit Amsterdam (Països Baixos); Háskóli Íslands (Islàndia); Universität Duisburg-Essen (Alemanya); Universitat Rovira i Virgili (Espanya); Universität Innsbruck (Àustria); Università degli Studi Di Napoli Federico II (Itàlia); Univerzita Palackého v Olomouci (República Txeca); Handelshøjskolen i København (Dinamarca); University of East Anglia (Regne Unit).