21/06/2022

El professor d’Arquitectura de la URV, Daniel Lorenzo, seleccionat per exposar a la mostra “2022 Spain-Korea Best Architecture”

Hi exposarà el projecte 1924_The library, una intervenció sobre un edifici de l'Eixample de Barcelona. La mostra l'organitza l'Institut de Disseny d'Arquitectura de Corea (ADIK)

Vista de l'edifici remodelat per LoCa Studio.

El professor de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura (ETSA) de la URV, Daniel Lorenzo, ha estat distingit per l’Institut de Disseny d’Arquitectura de Corea (ADIK) en la categoria residencial del Spain-Korea Best Architecture pel projecte 1924_The library. Es tracta d’una intervenció en un edifici de diverses plantes de l’Eixample de Barcelona que l’ha convertit en una sola casa. La distinció és compartida amb Carlota Casanova, cofundadora juntament amb Lorenzo de l’estudi LoCa Studio.

Lorenzo i Casanova seran dos dels arquitectes que representaran Espanya a l’exposició internacional d’arquitectura “2022 Spain-Korea Best Architecture”, que s’inaugura aquest divendres 24 de juny i té lloc fins al 14 de juliol al Seoul Hall of Urbanism & Architecture, Seúl, Corea.

El projecte 1924_The library

1924_The library és una obra força singular per la seva dimensió. Tal com explica Daniel Lorenzo, “no tothom té mig edifici de l’Eixample i s’atreveix a retallar-lo”, i és que possiblement un dels motius pels quals l’obra ha estat seleccionada és pel seu potencial pel que fa a la distribució de l’espai, detalla l’arquitecte i professor. Es tracta d’un sol habitatge conformat per diversos nivells connectats per una mateixa sala, la llibreria. D’aquí el nom de l’obra, 1924_The library.

Vista de dues de les plantes de l’edifici remodelat per LoCa Studio.

Van iniciar-la l’any 2020 al barri de l’Eixample de Barcelona. Per convertir l’edifici de quatre plantes, estenent i afegint la següent planta de l’edifici, en un sol habitatge, van enderrocar els forjats del bastiment per vincular-les. Per reorganitzar l’espai, primer van obrir un gran doble espai entre la planta baixa i l’estudi de la primera, deixant entrar la llum natura i connectant els espais comuns. El segon doble espai connecta l’estudi amb la planta afegida, de manera que les tres plantes principales estan connectades visualment. La planta baixa mente la privacitat i independència i connecta directament amb el jardí i el pati exterior.

Una selecció de 25 estudis de l’Estat

L’organització de l’exposició es proposa promoure l’arquitectura i els arquitectes contemporanis fent que comparteixin en un mateix espai els seus projectes. Amb aquesta voluntat, l’Institut de Disseny d’Arquitectura de Corea demana cada any un recull dels millors treballs a diferents països per dur a terme una mostra de la seva millor arquitectura. En aquesta ocasió, la invitació ha arribat a l’Estat espanyol per dur a terme una trobada d’ambdós països. D’aquesta primera petició es va fer una selecció de 25 estudis espanyols, entre els quals es trobava l’obra del Daniel Lorenzo.

LoCa Studio és el nom de l’estudi que ha donat vida a aquest projecte i el proper dimarts 21 de juny seran el mateix Daniel Lorenzo i la Carlota Casanova, ambdós fundadors de l’estudi, els qui viatjaran a Seúl per presentar la maqueta del seu treball durant l’acte programat per al 24 de juny.