13/05/2022

El professor de la URV, Jaume Vernet i Llobet, nou president de la Comissió Jurídica Assessora de la Generalitat

Jaume Vernet, professor del Departament de Dret Públic, en una imatge del Consell de Garanties Estatutàries de Catalunya. FOTO: Michele Curel.

El professor del Departament de Dret Públic de la Universitat Rovira i Virgili, Jaume Vernet i Llobet, ha estat nomenat president de la Comissió Jurídica Assessora, l’òrgan consultiu de l’Administració de la Generalitat i dels ens locals. La Comissió vetlla per la legalitat de l’actuació de les diverses administracions catalanes, i en algunes matèries l’Administració de la Generalitat i els ens locals de Catalunya estan obligats a demanar-li el parer abans de prendre la decisió corresponent.

És llicenciat en Dret amb Premi Extraordinari de Llicenciatura (1985), i doctor en Dret per la Universitat de Barcelona amb Premi Extraordinari de Doctorat (1989). Professor titular d’aquesta Universitat (1991). Catedràtic de Dret Constitucional de la Universitat Rovira i Virgili (1997).

Ha estat degà de la Facultat de Ciències Jurídiques de la Universitat Rovira i Virgili (1992-1996) i membre de la Comissió Gestora de la Universitat. Així mateix, ha estat director del Màster en dret ambiental de la URV (2003-2005), i membre de la Comissió Jurídica Assessora de la Generalitat de Catalunya (1998-2004), del Consell Supervisor del TERMCAT (2000-2004) i del Consell Consultiu de la Generalitat de Catalunya (2004-2009).

És membre del consell de redacció o del comitè científic de sis revistes: de la Revista de Llengua i Dret (des del 1989), de la qual ha estat secretari (2003-2011); del Anuario Iberoamericano de Justicia Constitucional (des del 1999); de la Revista de Derecho Constitucional Europeo (des del 2004); de la Revista Catalana de Dret Públic (des del 2005); de la Revista d’Estudis Autonòmics i Federals (des del 2005), i de la Revista Catalana de Dret Ambiental (des del 2010).

El dret lingüístic, línia d’investigació principal

La seva línia d’investigació principal és l’estudi del dret lingüístic, que s’emmarca dins de la recerca més general dels estats descentralitzats i federals. Igualment té publicats alguns treballs sobre dret europeu i dret ambiental, així com sobre drets fonamentals.

Ha fet estades de recerca a les universitats de Florència, de Salzburg i de Viena. Ha realitzat més de 240 publicacions i ha impartit més de 200 conferències o ponències en diversos congressos, jornades o cursos. També ha organitzat diferents congressos, cursos i seminaris d’àmbit nacional, estatal i internacional.

Ha estat conseller secretari del Consell de Garanties Estatutàries de Catalunya del 2009 al 2013 (Resolució de 18 de desembre de 2009, publicada al DOGC núm. 5539, de 5 de gener de 2010) i ha estat membre d’aquesta institució des del 2009 fins l’actualitat.