06/10/2020

La professora Ester Torres és nomenada secretària de l’Associació Espanyola d’Estudis d’Àsia Oriental

L'entitat acadèmica organitza activitats per a la promoció dels estudis d'Àsia Oriental i la seva recerca

Ester Torres és coordinadora del Màster en Traducció Professional Anglès-Espanyol.

La professora del Departament d’Estudis Anglesos i Alemanys, Ester Torres, és la secretària de la nova junta directiva de l’Associació Espanyola d’Estudis d’Àsia Oriental (AEEAO), l’associació acadèmica més nombrosa dedicada a la recerca sobre Àsia Oriental a Espanya, des que van nombrar-la el passat 29 de setembre. L’entitat organitza activitats de divulgació i recerca, així com un congrés bianual sobre recerca en Àsia Oriental, que en aquesta edició es celebra a la Universitat Autònoma de Madrid al juny de 2021. En el futur, s’esperen fer jornades per a doctorands, premis per a tesis doctorals i tallers d’investigació per fomentar aquests estudis.

Ester Torres va llicenciar-se en Traducció i Interpretació (espanyol-anglès-japonès) per la Universitat Autònoma de Barcelona i és doctora en Traducció i Estudis Interculturals per la Universitat Rovira i Virgili. Va ser professora a la Universitat Nacional de Chonbuk i a la Universitat de Yonsei, totes dues a Corea del Sud, i a la Universitat Europea de l’Atlàntic (Santander, Espanya). Forma part del grup de recerca GRESTINT (Intercultural Studies Group / Grup d’Estudis Interculturals) i participa a la xarxa internacional IndirecTrans. És  coordinadora del Màster en Traducció Professional Anglès-Espanyol de la URV, acreditat per la xarxa de màsters europeus de traducció de la Comissió Europea.

Torres explica que els estudis d’Àsia com a disciplina acadèmica són molt recents a Espanya, per això l’any 2017 es va fundar l’AEEAO, per integrar investigadors de l’àrea i treballar en la consolidació de la disciplina. En aquest sentit, diu que “m’agradaria col·laborar en millorar el coneixement d’Àsia a casa nostra”. En el cas de la URV, no hi ha cap estudi oficial en Àsia Oriental, però Torres afirma que “ha estat sempre una universitat oberta a acceptar punts de vista internacionals”. Així, per exemple, hi ha convenis amb altres universitats de la Xina, Japó i Vietnam, i el Centre d’Estudis Hispànics fa recerca en Ensenyament de Llengua Espanyola per estudiants xinesos i és un pont important de connexió amb la Xina.