20/11/2015

Prop de 500 persones al concert d’aniversari del campus Terres de l’Ebre

El campus ebrenc ha celebrat els deu anys de la seva implantació al territori amb un concert gratuït dels grups Pepet i Marieta i B-SOS, que ha tingut lloc dijous, 19 de novembre al pavelló firal de Remolins. Entre els actes de celebració, també s'ha presentat el documental "El despertar de l'experiència"

Els grups Pepet i Marieta i B-SOS van omplir el pavelló firal Remolins.

Prop de 500 persones han assistit al concert d’aniversari organitzat pel campus Terres de l’Ebre, que aquest curs 2015-16 fa deu anys que es va implantar al territori. L’actuació gratuïta dels grups B-SOS i Pepet i Marieta va omplir el pavelló firal de Remolins, situat just al costat del campus, a Tortosa.

El concert de Pepet i Marieta i B-SOS ha començat a les 22:30 hores, i prèviament s’ha presentat al vestíbul del campus el documental El despertar de l’experiència, realitzat pels impulsors de la nova revista digital de cultura i turisme Routecru. El protagonista del documental és el director del campus Terres de l’Ebre, Azael Fabregat, passejant-se pel Mercat de Tortosa, perdent-se entre la gent i seleccionant productes de la terra. L’acte, que també forma part de la celebració dels deu anys del campus, ha anat acompanyat d’un tast de vins del celler Frisach, i també ha servit per presentar la nova revista.

Balanç positiu

Deu anys donen per a molt i Fabregat ha fet un balanç molt positiu de l’evolució del campus des de la seva creació fins a l’actualitat. “No hem pogut fer créixer encara el nombre d’ensenyaments, però hem aconseguit tenir un centre de referència en recerca de canvi climàtic i des del campus s’està generant una important activitat de la qual se’n beneficia el conjunt de la societat del territori”, ha manifestat Fabregat tot destacant que al llarg del curs s’organitzen una setantena d’activitats, dues a la setmana. “Creiem que hi ha hagut un bon encaix entre allò que oferim des del campus i que la societat demana”, ha afirmat.

El Claustre de la URV va aprovar la creació del campus Terres de l’Ebre el 20 de maig del 2005. Aquesta aprovació va representar la integració dels centres fins aleshores adscrits, que oferien les diplomatures d’Infermeria, Ciències Empresarials i Turisme a  les Terres de l’Ebre, dins de la URV i la creació d’una estructura de direcció i gestió a Tortosa el curs 2005-06. A partir d’aquest moment el creixement del campus ha estat constant. El curs 2007-08 s’inicia la diplomatura de magisteri en Educació Infantil, i dos cursos més tard, el curs 2009-2010 comença el grau d’Educació Primària.

Pel que fa al desplegament de la recerca, destaca la creació l’any 2008 del Centre de Recerca de Canvi Climàtic i el 2010 de la Càtedra d’Economia Local i Regional, que compta amb el suport d’importants agents del territori com són la Diputació de Tarragona, l’Ajuntament de Tortosa i més recentment el d’Amposta.

També en el vessant de la tercera missió de la universitat, el creixement del campus durant aquests anys ha estat important, amb la creació primer de l’Aula d’Art del campus en un inici, que posteriorment ha esdevingut l’Antena de Cultural de Tortosa; el creixement en el nombre d’Aules d’Extensió Universitària de la Gent Gran, organitzades en diferents poblacions del territori, organització de premis de recerca i cursos de la universitat d’estiu, entre d’altres moltes coses.

Finalment i com un element també força destacable de la història del Campus de les Terres de l’Ebre, cal destacar la construcció d’un nou edifici que entra en funcionament al mes de setembre de l’any 2011 amb l’inici del curs 2011-12, i que representa aconseguir la fita d’una campus complet, aglutinant en un únic espai la docència i la recerca.

Actualment, al campus de l’Ebre s’imparteixen els graus d’Infermeria, Administració i Direcció d’Empreses (ADE), Educació Infantil i Educació Primària, i hi ha 800 alumnes matriculats. Fins ara s’han graduat i llicenciat al campus 1.262 persones.