22/02/2021

Publicada l’obra Onomàstica de la Torre de l’Espanyol, de Sílvia Veà Vila, I Premi d’Investigació Ramon Amigó i Anglès

Sílvia Veà, doctora en Filologia Catalana i professora associada del Departament de Filologia Catalana de la URV, va guanyar el Premi d'investigació Ramon Amigó i Anglès el desembre del 2016, amb la seva proposta d'estudi de l'onomàstica de la Torre de l'Espanyol, a la Ribera d'Ebre

Façana de Església de Sant Jaume a Torre de l'Espanyol
Església de Sant Jaume a Torre de l'Espanyol

La Societat d’Onomàstica i l’Institut d’Estudis Catalans han coeditat la publicació de l’obra Onomàstica de la Torre de l’Espanyol, de Sílvia Veà Vila, guanyadora del I Premi d’Investigació Ramon Amigó i Anglès (2016-2018), que convoca biennalment la Universitat Rovira i Virgili i que està dotat econòmicament per la Direcció General de Política Lingüística amb 6.000 euros.

El Premi d’Investigació Ramon Amigó i Anglès ja ha arribat a la tercera edició (2020-2022). Aquest premi a projectes d’investigació en l’àmbit de l’onomàstica catalana ret homenatge a Ramon Amigó i Anglès (Reus, 1925-2011), cofundador i vicepresident de la Societat d’Onomàstica i el principal estudiós de la toponímia catalana en l’àmbit municipal. El guardó es concedeix a projectes de recerca que tinguin com a objectiu la confecció d’inventaris de noms de lloc i de persona, amb la finalitat d’estudiar i preservar l’onomàstica catalana com a part del patrimoni lingüístic i cultural.