02/07/2018

Quaranta joves es graduen en el programa Talent Jove de física i matemàtiques

Durant dos cursos han fet classes avançades matemàtiques i física de nivell superior al programa escolar de batxillerat

Una conferència de la investigador Eduard Llobet, titulada “Noves tecnologies i sensors: una revolució en medi ambient i salut” ha servit per tancar una nova edició del programa Talent Jove. Han estat 80 els joves de les comarques tarragonines que hi han participat, la meitat dels quals continuaran el curs vinent i, els altres, han culminat els dos cursos  que s’han dut a terme els dissabtes als matí a la Universitat Rovira i Virgili.

El catedràtic Eduard Llobet, durant la conferència de cloenda del curs.

Professors de secundària i investigadors de la URV els han fet classes avançades matemàtiques i física de nivell superior al programa escolar de batxillerat. Aquest dissabte s’ha fet el lliurament dels diplomes per als qui han acabat i als qui seguiran el curs vinent.

La primera edició del curs es va fer durant el 2013-2014 i durant aquests anys  s’ha posat de manifest que els alumnes que l’han seguit han obtingut  els millors resultats en titulacions com la doble de Física i Matemàtiques, Enginyeria Aerodinàmica i Enginyeria de Camins, entre altres.

D’esquerra a dreta: el responsable del programa. Francesc Díaz; la rectora de la URV, María José Figueras, i el professor de matemàtica aplicada, Carles Barberà.

El responsable del programa és  el catedràtic de Física Aplicada Francesc Díaz i hi participen els professors universitaris Carles Barberà i Jaume Masons. El programa rep el suport econòmic de l’empresa Dow Chemical.